Doplní tělu vodu a prospějí kráse – potraviny s vysokým obsahem vody

Potraviny s vysokým obsahem vody jsou takové příjemné 2v1 – nejenže nám pomohou s pitným režimem, ale zároveň prospějí i naší kráse. Pokud víte, že pitný režim nedodržujete tak, jak byste měli, může být dnešní článek tím správným impulsem, jak tento problém poměrně hravě vyřešit!

Pitný režim bychom neměli podceňovat

O důležitosti pitného režimu se toho napsalo i napovídalo poměrně dost. Přesto se mezi námi najde spousta lidí, kteří jej podceňují a svému tělu nedopřávají tolik množství vody, kolik potřebuje. Měli byste vědět, že díky tekutinám náš metabolismus může fungovat správně, dochází k očistě organismu, z těla se odplavují nečistoty. Nedostatek přijatých tekutin naopak způsobuje předčasné stárnutí, dříve vznikají vrásky, mohou se tvořit nepříjemné vyrážky.

Potraviny s vysokým obsahem vody – které to jsou?

Zařadit do jídelníčku potraviny s vysokým obsahem vody je rozumné hned s několika důvodů – podpoříte příjem tekutin, zlepšíte vzhled pokožky, zabráníte vzniku vrásek a budete se cítit lépe. Co kdybychom si teď společně řekli, jaké potraviny s vysokým obsahem vody je dobré konzumovat pravidelně?

  1. Ledový salát

    Ledový salát se díky 95,6% obsahu vody právem řadí mezi potraviny, o kterých je v dnešním článku řeč. Pořídíte jej za pár korun, pěstovat si ho můžete na zahrádce a v kuchyni se s ním dá pracovat na nespočet způsobů.

  2. Salátová okurka

    Pokud byste chtěli znát samotnou špičku našeho seznamu, pak byste měli vědět, že je to právě salátová okurka. Ta obsahuje dokonce 96,7 % vody, takže se řadí i nad ledový salát. Salátová okurka je všestranná zelenina, dá se konzumovat jako příloha, hodí se do salátů, někdo si z ní připravuje okurkovou limonádu. Možností je tolik, stačí si vybrat.

  3. Rajská jablíčka

    Rajská jablíčka neboli rajčata obsahují cca 94 % vody, proto i je můžeme zařadit mezi potraviny s vysokým obsahem vody, které se i pro další důvody bezesporu hodí do zdravého jídelníčku. I s rajčaty můžete v kuchyni báječně kouzlit, skvěle chutnají syrová jako příloha, hodí se jako součást salátů, přidat je můžete do toustů a sendvičů, chutnají i v podobě pomazánek.

  4. Celer

    Co se celeru týče, není to zrovna nejoblíbenější potravina, my si však dovolíme mluvit v jeho prospěch. Kromě toho, že v celeru najdete vysoké množství vody, najdete v něm naopak jen velmi malé množství kalorií, takže se hodí i do redukčního jídelníčku. Určitě zde ještě musíme zmínit obsah vitamínů A, C a K.

Autor: Nikol Bláhová

Jsem milující maminka malé princezny a zároveň kreativní duše, která ráda skrze své články předává čtenářům nové a zajímavé informace. Vystudovala jsem IT, ale má životní cesta se měla ubírat směrem psaní. Mým snem je napsat knihu - a nejen jednu. Zdraví má každý z nás jen jedno, proto bychom o sebe měli pečovat s láskou, budu ráda, když se díky mým článkům dozvíte něco užitečného.