Globus spouští velkou novinku. Lidé jsou nadšení, tady se hodně ušetří

Současné trendy nutí velké společnosti inovovat a v popředí tohoto vývoje jsou v současnosti obchodní řetězce. Ty se snaží vyhovět snaze o udržitelnost a ochranu životního prostředí, ale zároveň oslovit zákazníky novými službami, které jim přinesou větší komfort.

Skvělá služba

Tentokrát se k zajímavému kroku uchýlil obchodní řetězec Globus. Ten se totiž rozhodl vydávat zákazníkům vedle standardních účtenek také ty zkrácené, popřípadě elektronické. Cílem je především ušetřit cenný papír, který je tištěn v podstatě zbytečně a v obrovském množství. V druhém sledu to ale znamená i lepší přehled pro zákazníky.

A jak to funguje? Na pokladně budete mít možnost odebrat pouze zkrácenou verzi účtenky, která není tak dlouhá, protože vše nerozepisuje. Pakliže máte ale registraci v programu Globus Bonus, můžete se bez papírové účtenky obejít zcela. Jednoduše ji dopředu odmítnete, protože ji budete mít zaznamenanou v mobilní aplikaci. Tam se vám zobrazí do 24 hodin a zůstane archivována celé dva roky.

Pokud například v Globusu nekupujete jen potraviny, ale i nepotravinářské zboží, jako je elektronika nebo oblečení, jde o skvělou službu. Nemusíte totiž uchovávat papírové účtenky, které navíc časem blednou až k nerozpoznání. Vše budete mít uchováno v aplikaci.

Foto: Shutterstock

Výhody pro všechny

Z hlediska ochrany životního prostředí může jít o významnou úsporu. Jen pro členy věrnostního klubu totiž Globus každý rok vytiskne až 13 milionů účtenek. To je obrovské množství papíru a barvy, které se potenciálně ušetří.

Nejde o úplnou novinku. Jako první zkrácené a elektronické účtenky představil Albert. Letos na jaře oznámil, že takto již ušetřil 6500 kilometrů papíru. V mobilní aplikaci má účtenky také řetězec Lidl nebo nábytkářský gigant Ikea.

Zdá se, že zejména elektronické účtenky se již brzy stanou naprostým standardem. Ten přitom přináší výhody úplně všem.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Stálý redaktor magazínu AAzdravi.cz. Celý život se zajímá o zdravý životní styl, jehož efekt na spokojený život ho nepřestává fascinovat.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
10 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub
Jakub
8 dní

Určitě elektronické účtenky podporuji, ale… Ušetření barvy? To přeci není pravda. Účtenky se tisknou na termopapírové kotoučky právě proto, že se využívá teplo a ne barva. Jsem pro tuto změnu u všech řetězců, ale nazývejme věci pravými jmény, na pravou míru a neuvádějme informace, které nejsou pravdivé.

Miroslav
Miroslav
8 dní

Co je mi platné, že obdržím elektronickou účtenku do 24. hodin do aplikace Globus. To už asi budu těžko reklamovat špatně namarkované zboží, jako se to stalo paní Marii – záměna květáku za kapustu, rozdíl v ceně 20.kč, naštěstí měla papírovou účtenku na místě a mohla to hned řešit.
Mě osobně se mi před léty stalo, že mi v Lidlu napočítali za 3. piva 330kč. Když jsem se ozval, že jsou to tři piva a né kořalka, tak pokladní na mě chvíli nechápavě zírala něž ji to došlo. Omluvila se a skončilo to s úsměvem.

Tereza
Tereza
7 dní
Reply to  Miroslav

Pokud v Globusu zjistíte, že máte špatně namarkované zboží a to ať z elektronické účtenky či normální účtenky a není to ten den, tak není vůbec problém reklamovat. Stačí zavolat na informace prodejny, kde jste byl nakoupit, nahlásit a při dalším nákupu se zastavit osobně a peníze Vám budou vyplacené.

Pepa
Pepa
9 dní

Tak to je presne co obchody chteji zkrácená uctenka kde je jen celkova cena abyste nevedeli na cem vam nauctovali jinou cenu nez byla na regalu

Marie
Marie
9 dní

Nežádavala jsem v marketu účtenky, ale jednou ano, kvůli případné reklamaci průmyslového zboží. Pokladní se na mne zaraženě podívala a účtenku mi dala a já jsem na ni zjistjla, že mám naúčtovaný květák namísto kapusty, rozdíl ceny +20 Kč. Teď už účtenky požaduji.

Last edited 9 dní by Marie
Helena
Helena
9 dní

Super, hlavně aby člově nepřišel nějakým způsobem o vše, co má uložené v tlf (bebo pc) 😁

Katynka
Katynka
9 dní

Lidl a Albert toto již praktikují hodně
dlouho, proč se dělá reklama jen Globusu?

Tereza
Tereza
9 dní

V Albertu je tohle dávno

Linda
Linda
9 dní

Pokud se účtenka zobrazí až do 24h, pak to pro mě nemá smysl. Častokrát se pokladní splete a namarkuje zboží vícekrát nebo cena neodpovídá a to je nutné reklamovat na místě. Lidl má účtenky v aplikaci okamžitě a tak můžu provést kontrolu ihned.

Last edited 9 dní by Linda
Denisa
Denisa
9 dní

Albert to tak má už minimálně rok, žádná novinka