Hubnutí je třeba odstartovat v hlavě. Přelstěte mozek, který se mu brání, stačí na to 21 dní

Vaše vnitřní síla je v hlavě. A to i síla k hubnutí. Jak myšlenky přesvědčit, že je rozhodnutí zhubnout trvalé, pravdivé a úspěšné: Podívejme se na to.

Dokud nevyřešíte své vnitřní spouštěče v hlavě, budete stále bloudit v začarovaném kruhu diet, hubnutí a přibírání. Vaše osobní spouštěče vám brání v hubnutí. Většinou o nich ani nevíte. Jindy ale o svých spouštěčích sice víte, ale zato nevíte, jak se s nimi poprat a vyrovnat. V obou případech ale máte jen malou šanci uspět.

Zapomeňte na snadné cesty

Nepodlehněte lžím, že při spolknutí jedné pilulky denně zhubnete. Neutrácejte za zázračné přípravky na hubnutí a nestahujte si drahé e-Booky, protože nebudete dlouhodobě úspěšní. Pokud to chcete zkusit opravdu jinak a dosáhnout viditelných a trvalých výsledků, uvědomte si, že hubnutí opravdu začíná ve vaší hlavě.

Musíte si věřit

Vliv psychiky na hubnutí je nepopiratelný, i když je u každého trochu jiný. Pokud chcete změnit svou váhu, změňte svůj postoj k sobě i k hubnutí. Pokud touha po snížených kilech vychází zevnitř, je to jednodušší a účinnější. Musíte dosáhnout víry a vnitřního klidu. Pomáhá i vizualizace nového vzhledu a najít správnou motivaci.

Dílčí cíle

Stanovte si menší cíle, kterých mnohem snadněji dosáhnete, ať mozek podpoříte v přesvědčení, že se vám daří. Nechtějte za měsíc zhubnout 20 kg, ale třeba 2 kg. Pokud nakonec zhubnete víc, dostanete spoustu energie do dalšího hubnutí. Naučte se vařit třeba jedno nové a zdravé jídlo týdně a najděte si pohyb, který vás baví.

Nový životní styl

Nepoužívejte slova jako dieta, hladovka a omezování. Nejde o zvláštní režim stravy pro nemocné, ale o nový a hlavně zdravý životní styl. Vydáte se přece na dlouhodobou, zdravou a trvalou cestu změny. Vytvořte si plán rozdělený na kratší i dlouhodobé cíle, stanovte si odměny, ale i tresty za nedodržení. Hubněte kvůli sobě.

Dejte tomu 21 dní

Přeprogramovat lidský mozek je podle odborníků možné. Stačí vám k tomu jen 21 dní, a tělo i mysl si zvykne na nový návyk. Musíte být ale důslední a vytrvat.

Foto: Freepik

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.