Játra se postupně zanášejí toxiny a poškozují organismus. Rychlá očista zlepší jejich funkci, zvládne ji každý

Játra mají klíčovou roli pro metabolismus. Tvoří žluč i některé hormony a jsou úložištěm řady vitamínů a minerálů. Proto je vhodná pravidelná detoxikace a očista, zvláště pokud nejíme příliš zdravě, kouříme, pijeme alkohol a nehýbeme se.

Připravte si detoxikační nápoj

  • 6 listů zelí
  • 1 červená řepa
  • 2 jablka
  • 3 mrkve
  • ½ citronu
  • kousek zázvor

Jde o zdravé potraviny, jejichž kombinace tělu přinese blahodárné účinky a očistu pro játra. Všechny ingredience umyjte, oloupejte a vložte do odšťavňovače. Šťávu ihned vypijte. Brzy se budete celkově cítit mnohem lépe. Podle některých receptů vám na očistu jater stačí 14 dní, podle jiných by měla trvat 3 měsíce. Vaše tělo vám napoví.

Důmyslné složení koktejlu

  • Zelí je bohaté na vlákninu a vitamín C, pomáhání odstraňovat toxiny z těla a neutralizovat je.
  • Červená řepa má hodně vitaminu C, vitaminů skupiny B, provitamínu A, vitamínu E a kyseliny listové. Z minerálů je to hlavně vápník, hořčík, draslík, železo, selen, jód a zinek. Podporuje obranyschopnost těla, snižuje hladinu cholesterolu, zlepšuje zrak, kvalitu pleti, vlasů a nehtů. Je vhodná na potíže s močovými cestami, ledvinami a trávením.
  • Jablka obsahují velké množství vlákniny a antioxidantů a mají detoxikační účinky pro zažívací soustavu.
  • V citronech je hodně vitaminu C, vitaminy skupiny B i provitamin A a minerály, zejména vápník, hořčík, draslík, fosfor a železo. Obsahují elektrolyty, které hydratují tkáně a odplavují škodlivé toxiny z těla.
  • Mrkev má vysoký obsah betakarotenu neboli provitaminu A, obsahuje mnoho vlákniny a antioxidantů.
  • Zázvor je bohatý na minerály, jako hořčík, fosfor, vápník, železo, zinek či draslík a vitaminy B1, B2, B3, C a E. Má pozitivní vliv na trávení, stimuluje tvorbu žaludečních šťáv a vstřebávání živin.

Myslete na svá játra

Zkuste nějakou dobu svá játra šetřit. Škodí jim kouření, alkohol, uzeniny, smažené pokrmy, konzervy, bujony, ocet, káva, hořčice, různá dochucovadla či ostrá jídla. Vždy záleží na množství a četnosti konzumace dané potraviny.

Foto: Freepik

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.