Lidé prožili v letadle hrozné chvíle. Pilot odešel na toaletu a už se nevrátil

Cestující letu nízkonákladové aerolinky EasyJet, kteří se vraceli z dovolené v Řecku do skotského Edinburghu, na tento zážitek zcela jistě dlouho nezapomenou. Přitom vše začalo zcela normálně a let probíhal podle plánu. Jenže potom se hlavnímu pilotovi udělalo špatně, a tak si musel odskočit na toaletu. Let pokračoval, ale pilot se nevracel.

Byl vyhlášen stav nouze

Když už to trvalo nějakou dobu, začali být ostatní členové posádky nervózní a vyhlásili nouzový stav. V jeho důsledku musel letoun co nejdříve nouzově přistát.

Naštěstí už se ale nacházel v blízkosti Edinburghu, a tak mohl přistát tam, kam směřoval. Posádka každopádně vydala varování “Live Squawk 700”, jehož součástí je urychlené přistání bez jakéhokoliv čekání na volné místo na přistávací dráze.

Druhému pilotovi se podařilo úspěšně přistát, nicméně letecká společnost EasyJet už neinformovala o tom, zda hlavní pilot zůstal na toaletě až do přistání nebo co přesně se mu přihodilo.

Foto: Shutterstock

Kapitán se zasekl na toaletě

Deník Scottish Sun přinesl svědectví cestujících z tohoto strastiplného letu. Podle nich druhý pilot neboli první důstojník letu oznámil cestujícím, že kapitán onemocněl. Na letišti potom čekali záchranáři.

Viděli jsme kapitána, jak jde na toaletu, ale pak už z ní nevyšel. Po přistání čekali na místě dvě sanitky a pět hasičských vozů. Druhý pilot, který převzal vedení letu, vypadal velmi mladě. Kapitána už jsem do konce letu neviděl,” uvedl jeden z cestujících.

Jiný cestující se po přistání dal do řeči právě s kopilotem. Podle něj už byla posádka ve službě 13 hodin, protože při odletu z Kréty muselo čekat delší dobu na povolení k odletu.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments