Lidl opakovaně prodával potraviny, které nedodržely deklarovanou kvalitu

Obchodní řetězec Lidl se na jedné straně těší značné oblibě českých zákazníků. Pravidelně hlásí nejvyšší tržby i zisk ze všech konkurentů na trhu a lidé mají obecně docela rádi jeho produkty privátních značek, stejně jako tematicky koncipované týdenní akce.

Potřetí stejné pochybení u jednoho produktu

Lidl však možná i kvůli tomu poněkud hřeší na svou silnou pozici, kterou jen tak něco neotřese. A tak už tu máme několik let táhnoucí se linii excesů, ve kterých tento obchodní řetězec klame či šidí zákazníky.

Naposledy to byla kauza, kterou už lze nazvat evergreenem. Státní zemědělská a potravinářská inspekce zahájila s Lidlem správní řízení kvůli tomu, že prodával výrobek z vepřového masa, ve kterém tohoto masa nebylo deklarované množství, ale o deset procent méně. S největší pravděpodobností to skončí pokutou.

Dalo by se nad tím mávnout rukou, protože něco takového se občas přihodí každému. Obzvlášť, když je možné to svést na výrobce. Avšak v případě Lidlu už je to přinejmenším třetí prohřešek u tohoto jednoho konkrétního produktu.

Je jasné, že se na něj inspekce zaměřila a pravidelně ho kontrolu. A také neustále zjišťuje pochybení. Pokud by kontrol bylo ještě více, zřejmě by bylo ještě více problémů. Lidl jako by si nechtěl nechat říct. Toto už není možné svádět na výrobce. A pokud ano, měl být dávno vyměněn.

Foto: Shutterstock

Nevybíravé praktiky

Jde přitom pouze o jeden z mnoha případů, kdy výrobky Lidlu nesplňují požadavky na kvalitu či jakost. Inspekce hlásí problémy v tomto obchodním řetězci pravidelně. Někdy jde přitom i o závažnější pochybení, jako když byl v plodech kustovnice čínské nalezen pesticid karbofuran. Nejčastěji jde ale o to, že není naplněno deklarované množství masa či tuku.

Lidl v minulosti také používal metody agresivní reklamy, kdy zákazníky lákal do prodejen na výrobky za výhodnou cenu, za niž je potom nebylo možné koupit. Zboží se totiž na prodejny dostalo v minimálním množství a bylo okamžitě pryč.

Na obchod už si ostatně stěžují i sami zákazníci. “Nejhorší je Lidl v Nýřanech u Plzně. Běžně mají zkažené kuřecí maso. Aby taky ne. Když jim to stojí půl dne před chlaďákem na paletě. Běžně mají mít nějakou akci a ještě odpoledne to nemají v regálech,” napsal Tomáš v diskuzi serveru AAzdraví.

Zdá se, jakoby se Lidl vracel ke svým počátkům, kdy měl s českou legislativou rovněž problémy. Proslul například tím, že v okolí jeho chystaných prodejen byly náhle bez povolení pokáceny stromy. Je každopádně nutné, aby byl znovu řádně usměrněn.

Autorský komentář Petra Vavrenky

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
55 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Iris
Iris
1 rok

Je to jednoduché – nechodit nakupovat do řetězců nebo jen minimálně. Je spousta malých obchodů, kde koupíte základní potraviny, řeznictví, pekárny, papírnictví – to opravdu potřebujete všechny ty ptákoviny, které v malých obchodech nenajdete? Taky chodím do řetězců – tak cca 1x za měsíc – většinou do Makra nebo do Globusu, když potřebuju něco, co v malých obchodech není. Ale na běžný nákup by mě tam nikdo nedostal – už jenom ty hromady lidí…

David
David
1 rok

Co čekáte?! Lidl má obrovský obrat a jestliže dostane 100 tis. ikdyby mega pokutu vůbec ho to netrápí. Za druhé to že stojí kuřata půl dne před chladákem tak za to nemůže Lidl, ale managment konkrétní provozovny. A co se týče toho že se u nějakého produktu objeví na etiketě 60%masa a ono tam není ani 20% tak Lidl to nepozná a vy jako zákazník taky ne. Leda že by si zákazníci braly přenosnou laboratoř😂😂😂 Bohužel tady je to má důvěře mezi dodavatelem a řetězcem. Takže to shrnem. Všechno je to o konkrétních lidech v provozovnách Lidlu.

Miroslava
Miroslava
1 rok

Jo pustili jsme cizince na náš trh a tady to máme. Naše obchodníky jsme zavrhly,t ti dělají co mohou aby se uživili, ale hlavně že dáme vydělat Němcům, Francouzům a jiným zmetkům.

David Klement
David Klement
1 rok

No mě už víc jak rok Lidl (eshop) nevrátil 1590 Kč za vrtačku co jsem vrátil protože po 3 vyvrtaných dírách do cihly odešel příklep, vždy se mi omluví, a že mi zavolají a nic. Reklamaci uznali a nabídli vrácení peněz protože se už nevyráběla (koupil jsem ji v akci, asi doprodej)

Grażyna Barbara
Grażyna Barbara
1 rok

Jsem bývalá prodavačka teď už v důchodu, a vím jak tato práce vypadá je to nevdečna práce a, a prodavačky jsou úplně vyřízený

Zuzka
Zuzka
1 rok

Jj, souhlasím s Vámi. Jsem sice ,,jen” zákaznice, ale agrese a arogance v řadách nakupujících je otřesná ! Vím dobře, jak je málo personálu a chce se od nich větší výkon !? 🤦 O to víc bych ale očekávala alespoň nějakou loajálnost od zákazníků….Ale slušný chování už lidem /jakýkoliv věku !/ nic neříká…Ano, neomlouvá to kvalitu zboží nabízený v daným řetězci, ale ti prodavači jsou poslední, na kom si ,, vylít” vztek !!! Když jde někdo řešit problém na jakýkoliv úřad, taky neřve na vrátnou !!!

Iris
Iris
1 rok
Reply to  Zuzka

Máte pravdu – vylívat si vztek na prodavačích je strašný nesmysl! Jenže k jejich nadřízeným se hned tak nedostanete – což je škoda. Mně dokáže vytočit i to, že přijdu po cca 14 dnech do marketu a regály jsou přeskládané, a to úplně nesmyslným způsobem. Proč to dělají, jsem někde četla, ale když spěchám a zamířím přímo tam, kde to bylo posledně a nic – musím oběhnout několik regálů, než najdu to, pro co jsem přišla – zbytečné zdržení. Ani mě nenapadne koupit něco navíc, i když mi to naskládají do cesty – jen mě to o to víc naštve.… Číst vice »

Dya alle
Dya alle
1 rok
Reply to  Iris

Jo bohužel je to tak někdo z vrchu zavelí a mi musíme a pokud nechceme což ve většině případů nechceme, tak víme kde je východ a kde můžeme hledat novou práci. Ještě že jsem tam skončil.

Iris
Iris
1 rok
Reply to  Dya alle

Mně to je jasné – já bych radši šla kopat kanály, než toto – a věřte, že vím, o čem mluvím – kanály sice nekopu, ale v terénu pracuju už přes 20 let a nějaké ty “výkopy” mám za sebou…i vlastníma rukama a o praktikách v těchto řetězcích jsem ledacos slyšela a nebylo to nic hezkého.

Jana
Jana
1 rok

U nás se teď staví a lidí se těší, tak uvidíme jaké bude jejich sklamani

Zuzka
Zuzka
1 rok
Reply to  Jana

To ale přece záleží na hodně faktorech… Není prodejna jako prodejna…. Záleží na vedení, na tom, jakej tým lidí tam bude ….To je ale všude…Taky jsou třeba cestovky, nemocnice, atd, kde jsou lidi spokojený a jinde nadávaj !!!!🤔🤨

Ladislav
Ladislav
1 rok

Nejen kvalitou, ale i akcemi a nepřehlednosti cen u daných výrobků.

Zuzka
Zuzka
1 rok
Reply to  Ladislav

🤦🤦🤦Ale převážně je to nedostatkem personálu !!! Tak si to jděte klidně zkusit, třeba aspoň na brigádu a prozřete ! Já chodila x let na různý brigády /při práci / do obch.řetězců a vůbec nebylo co závidět. Spíš se divím, že tam ještě vůbec někoho najdeme !!!!

Dya alle
Dya alle
1 rok
Reply to  Zuzka

Souhlasím dělal sem tam zhruba rok a půl nebudu mluvit o tom že za mnou furt chodil nějaký kr*** že nemáme to co nabízíme bodejby jo když za mnou přišel a ne jednou z letákem Kaufland, to se to pak těžko hledá artikl že? a co se týče personálu furt jsme byli v mínusu takže na jednu prodejnu žalostně málo lidí no jo ale to paní a pány kteří tam přijdou z letákem Kaufland nemůžou vědět ja bych to stihl dát do mrazáku, kdyby nás tam nebyla polovina a furt za mnou nechodil nějaký v*l či kr**a že nemohou najít… Číst vice »

Last edited 1 rok by Dya alle
Ladislav
Ladislav
1 rok

Poslední dobou je to tradiční