Lidl má problém se složením výrobků svých privátních značek

Supermarkety Lidl dlouho patřily na českém trhu k těm nejoblíbenějším. Důvodem byla především sázka na diskontní princip prodeje, kdy většinu sortimentu tvořily soukromé značky, které byly o poznání levnější než konkurence. Zároveň to byla součást kouzla, protože se zde daly koupit produkty, které jinde nebyly, což bylo ještě podpořeno tematickými týdny.

Složení často neodpovídá popisu

Dnes už je Lidl poměrně jednoznačně největším maloobchodním prodejcem, který také pravidelně vykazuje nejvyšší zisk. Zároveň opustil od důrazu na ceny a stal se o poznání dražším. Na to, že jde stále o diskont, jsou některé položky cenově na úrovni jiných řetězců.

V posledních letech se ale u Lidlu objevuje nepříjemný nešvar. Zdá se totiž, že tento obchodní řetězec pravidelně šidí a klame své zákazníky. Státní potravinářská inspekce opakovaně konstatuje prohřešky ohledně složení produktů. Ty obvykle neobsahují to, co mají.

Například v případě jednoho masového výrobku Lidl pochybil nejméně třikrát. Pokaždé jde o to samé. V produktu není tolik masa, kolik je deklarováno. Je také otázkou, zda tento výrobek někdy vůbec byl prodáván ve správném složení. Vypadá to, že kdykoliv ho inspekce kontroluje, tak je s ním problém. Inspektoři se pochopitelně nemohou soustředit pouze na jeden řetězec a v něm několik výrobků.

Pokud má tak jeden produkt už tři stejné prohřešky, navíc takové, které by mělo být jednoduché opravit, nabízí se podezření, že jde o setrvalé klamání. Někdo si tu možná spočítal, že uhradit čas od času pokutu je levnější, než vyrábět v deklarované kvalitě.

Foto: Shutterstock

Co měsíc, to problém

V podstatě neuplyne měsíc, aby nebyl problém s Lidlem. V červnu to byl nález u sušené šunky, která opět, světě div se, neobsahovala dost masa.

Lidl má na českém trhu zjevně dosti povolenou uzdu. Inspekce pochopitelně uděluje pokuty, ale ty jsou tváří v tvář miliardovým ziskům prodejce nicotné. Bylo by vhodné, kdyby při opakovaných problémech přišel mnohem tvrdší zásah.

Část viny ale leží i na samotných zákaznících. Ti věnují příliš málo pozornosti tomu, kde a co nakupují. Pokud by jinde v cizině nějaký obchod zákazníky vytrvale šidil, lidé by do něj jednoduše přestali chodit. Tady však stále panuje povědomí o tom, že něco takového je vlastně normální a dělají to všichni. Je nutné říct, že to normální není a je to podobné, jako kdyby vám pokladní špatně vrátila.

Autorský komentář Petra Vavrenky

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
40 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Čada
Tomáš Čada
1 rok

Jenže plno lidí se chovají jak ovce které jdou na pastvu moje nejoblíbenější obchody jsou Albert Kaufland a Globus do jiných obchodů nechodím

Vlasta
Vlasta
1 rok

Tentokrát bych se chtěl zastat prodejce. Může za to že v šunce je málo masa ? Vždyť on ji nevyrábí.

Petr Solnicky
Petr Solnicky
1 rok

Je to stále stejné ČR se stala smetištěm EU a bohužel lidí jsou stále hloupější a nevěnují pozornost tomu, co vlastně nakupují. Z lidí se stali cvičené opice, co koukají jen na cenovou. Já osobně jsem přestal do Lidl Chodit max 1 x měsíčně, když je nouze jinak zelenina je tragická same Španělsko bez vitamínů a jen humus. O Českou zeleninu a ovoce téměř nezávadite a hlavně stále podporujete západní kapitál a jejich zisky mizí mimo ČR. Dokud český člověk nezačne bojkotovat takové podvodníky a zloděje lepší to nebudete jenže oni tam mají levné potraviny a na to bohužel Češi… Číst vice »

Fany CRF
Fany CRF
1 rok
Reply to  Petr Solnicky

Plně souhlasím,konečně normální a dobrý názor.Děkuji

Iris
Iris
1 rok
Reply to  Petr Solnicky

To není jenom Lidl, to jsou všechny supermarkety – jejich hlavní a jediný zájem je vydělat co nejvíc. Už dávno v supermarketech nenakupuju – max jdu 1x za 2 – 3 měsíce do Globusu nebo do Makra, když potřebuju něco, co v malých obchodech není. Těžko učit lidi, jak nakupovat, když většina šetří právě na jídle – je to nepochopitelné, ale je to tak. Místo toho, aby si koupili méně potravin a kvalitních, vítězí kvantita – zajímalo by mně, kolik toho potom vyhodí… Lidem se nechce pohnout zadkem – vidím to u zákazníků – hodně jich má velký pozemek, ale… Číst vice »

Rrr
Rrr
1 rok
Reply to  Petr Solnicky

Lidl uz dlouho nesnasim a to ho mam za rohem. Ja preferuju Kaufland, coz je v dusledku stejny majitel ale uplne jiny management a je to znat. Vyber, kvalita zbozi, sluzby, cenova politika, clovek si tam aspon malinko pripada jako v Evrope a doufam, ze to tak zustane. Penny to je klasicka uroven Balkan.

Luboš
Luboš
1 rok
Reply to  Petr Solnicky

Stoprocentní souhlas. 👎

Petr
Petr
1 rok

Upřímně řečeno chalupářské vepřové z Lidlu, že neobsahuje 90% masa, je jasné na první pohled. Ale stejně si tu sklenici v akci koupím, za plnou cenu ne. Je podle mě kvalitnější a chutnější, než podobné a dražší vepřovky v jiných řetězcích. Jen by na tu etiketu měli napsat skutečný stav.

Michal
Michal
1 rok

Lidl je odírač už drahnou dobu.. bohužel se chce sousedícím státům rovnat, ale vedení těchto řetězců až k poslední hvezdičce v řebříčku prostě parazituje na zákaznících..

Mikymaus
Mikymaus
1 rok

Je to všude stejný nevím jak bych to měl jak říká autor ja jako spotřebitel ještě kontrolovat

František Smola
František Smola
1 rok

Lidl byl kdysi jedničkou v ovoci a zelenině. To už neplatí. Nyní kvůli tomu raději chodím do Penny, kde je teď vetší výběr ovoce i zeleniny jak v sortimentu tak v kvalitě a za nižší cenu.

Andrej
Andrej
1 rok

Takové podvádění zákazníků díla hodně prodejců
Takže mi to vůbec nevadí, na pár procentech masa nezáleží

Marek
Marek
1 rok
Reply to  Andrej

Kvuli takovym nazorum a jeste lepe benevolenci, to prodejci delaji.Jste jeden z tech,co tem sidilum nahravaji zhorsovat.Procento sem ,procento tam…vzdyt neva,ze do tech procent je pocitano tluste,tucne maso a voda a v nekterych typech konzerv nejen v Lidlu jslu slachy,tepny,blany a horsi sajrajt do konzerv,ktere i tak navic majo deklarovane spatne mnozstvi.Dokud budou ti,co jim to neva a na par procentech,treba 20 ti nezalezi,budete za chvilku jist kopyta a rohovinu s kouskem masa vedenou za Premium kvalitu.Proto to delaji,protoze tu mame spoustu Andreju 😉

Jaroslav Růžička
Jaroslav Růžička
1 rok

Dobrý den , zjistil jsem vámi oznámené pochybení u více produktů ! Nejenom že přelepy nejsou přesné ale mnohdy úplně mimo . Byl to můj oblíbený obchod a teď je otázka kde Nakupovat !!!! Pro mne by bylo Nejlepší návrat k Jednotám a menším obchodům avšak Rozežraní lidé by s tím Nesouhlasili ! Okap vede shora dolů a tak to co v něm je zůstane až dole ! Nařídit jim to Nelze aby Neklamali a s naší Povedenou Pětikorupcí která Bruselu leze do P….e nic bez Agresívního Nátlaku Neuděláme ! Nezbývá nám než počkat až vše Uzraje a Cizáky s… Číst vice »

Iris
Iris
1 rok

Já nakupuju v Hrušce, v soukromé pekárně, v soukromém řeznictví a na farmě – do supermarketu jdu tak 1x za 2 – 3 měsíce, když potřebuju něco, co v malých obchodech není.
Když je někomu zatěžko obejít pár malých obchodů, nebo je jim vadí trocha práce navíc, když koupí na farmě jehně nebo půl prasete, které musí doma zpracovat, tak tyto lidi litovat nebudu…

Josefina
Josefina
1 rok

Ryba smrdí od hlavy..nechápu,proč dobře placení vedoucí obchodních řetězců nemají zodpovědnost za to,co prodávají?? Mají vysoké platy právě proto,že mají snad odpovědnost…žijeme v civilizaci nebo v džungli???Špatný systém by měl být vyměněn za slušný..nebo ne?Máme se s tím smířit? Nač jsou nám politici, kteří nás nechrání,kecaji a jsou závislí na sponzorech??