Lidl se rozhodl vyzkoušet, co Češi ještě vydrží. Už to ale přehnal, musí přijít tvrdý zásah

Supermarkety Lidl dlouho patřily na českém trhu k těm nejoblíbenějším. Důvodem byla především sázka na diskontní princip prodeje, kdy většinu sortimentu tvořily soukromé značky, které byly o poznání levnější než konkurence. Zároveň to byla součást kouzla, protože se zde daly koupit produkty, které jinde nebyly, což bylo ještě podpořeno tematickými týdny.

Složení často neodpovídá popisu

Dnes už je Lidl poměrně jednoznačně největším maloobchodním prodejcem, který také pravidelně vykazuje nejvyšší zisk. Zároveň opustil od důrazu na ceny a stal se o poznání dražším. Na to, že jde stále o diskont, jsou některé položky cenově na úrovni jiných řetězců.

V posledních letech se ale u Lidlu objevuje nepříjemný nešvar. Zdá se totiž, že tento obchodní řetězec pravidelně šidí a klame své zákazníky. Státní potravinářská inspekce opakovaně konstatuje prohřešky ohledně složení produktů. Ty obvykle neobsahují to, co mají.

Například v případě jednoho masového výrobku Lidl pochybil nejméně třikrát. Pokaždé jde o to samé. V produktu není tolik masa, kolik je deklarováno. Je také otázkou, zda tento výrobek někdy vůbec byl prodáván ve správném složení. Vypadá to, že kdykoliv ho inspekce kontroluje, tak je s ním problém. Inspektoři se pochopitelně nemohou soustředit pouze na jeden řetězec a v něm několik výrobků.

Pokud má tak jeden produkt už tři stejné prohřešky, navíc takové, které by mělo být jednoduché opravit, nabízí se podezření, že jde o setrvalé klamání. Někdo si tu možná spočítal, že uhradit čas od času pokutu je levnější, než vyrábět v deklarované kvalitě.

Foto: Shutterstock

Co měsíc, to problém

V podstatě neuplyne měsíc, aby nebyl problém s Lidlem. V červnu to byl nález u sušené šunky, která opět, světě div se, neobsahovala dost masa.

Lidl má na českém trhu zjevně dosti povolenou uzdu. Inspekce pochopitelně uděluje pokuty, ale ty jsou tváří v tvář miliardovým ziskům prodejce nicotné. Bylo by vhodné, kdyby při opakovaných problémech přišel mnohem tvrdší zásah.

Část viny ale leží i na samotných zákaznících. Ti věnují příliš málo pozornosti tomu, kde a co nakupují. Pokud by jinde v cizině nějaký obchod zákazníky vytrvale šidil, lidé by do něj jednoduše přestali chodit. Tady však stále panuje povědomí o tom, že něco takového je vlastně normální a dělají to všichni. Je nutné říct, že to normální není a je to podobné, jako kdyby vám pokladní špatně vrátila.

Autorský komentář Petra Vavrenky

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Stálý redaktor magazínu AAzdravi.cz. Celý život se zajímá o zdravý životní styl, jehož efekt na spokojený život ho nepřestává fascinovat.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
36 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Josef
Josef
8 dní

Kdyby měl zákazník kontrolovat výrobky v supermarketech odešel by bez nákupu.

Luboš
Luboš
8 dní

Jednou jsem se tak že zajímavosti podíval na výrobce plátkového sýrů a šunky, které byly o třetinu dražší než v Kauflandu. Úplně stejný výrobce, akorát obal s názvem marketu jiný. Takže o lepší kvalitě Lidlu jak se tradovalo, nemůže být ani řeč. A to bylo jen u dvou výrobků. Šidí nás všichni ať je to ten nebo onen.

Vaclav
Vaclav
8 dní

No obchod by sy to měl pohlídat když dostane pokutu za určitý výrobek měli by změnit dodavatele pokud není obchod výrobce nemusí za to nest vinu oni objenaji určitý výrobek výrobce něco píše a nesedí to tak než pokutovat obchod měli by řešit výrobce

Martin
Martin
9 dní

Ono si člověk že supermarketech moc nevybere, ve všech je něco co v něm nekupuji. Konzervy už vůbec, nejsou ani k jídlu. Za komančů se z konzerv dál udělat dobrý oběd, dnes je to samá chemická bomba. A já bydlím na vesnici, bohužel zdraví neslouží, tak si nemohu dovolit běhat po obchodech. To co potřebuju koupím v jednom supermarketu a pokaždý jedu do toho co zrovna potřebuju. Nekupuji to co nevím co je. A u šumky je to vidět kolik je tam asi masa, jakmile ji vidět, že to jeden litý výrobek a píše se že to šumka, tak takový… Číst vice »

Tomáš Čada
Tomáš Čada
9 dní

Jenže plno lidí se chovají jak ovce které jdou na pastvu moje nejoblíbenější obchody jsou Albert Kaufland a Globus do jiných obchodů nechodím

Vlasta
Vlasta
9 dní

Tentokrát bych se chtěl zastat prodejce. Může za to že v šunce je málo masa ? Vždyť on ji nevyrábí.

Petr Solnicky
Petr Solnicky
10 dní

Je to stále stejné ČR se stala smetištěm EU a bohužel lidí jsou stále hloupější a nevěnují pozornost tomu, co vlastně nakupují. Z lidí se stali cvičené opice, co koukají jen na cenovou. Já osobně jsem přestal do Lidl Chodit max 1 x měsíčně, když je nouze jinak zelenina je tragická same Španělsko bez vitamínů a jen humus. O Českou zeleninu a ovoce téměř nezávadite a hlavně stále podporujete západní kapitál a jejich zisky mizí mimo ČR. Dokud český člověk nezačne bojkotovat takové podvodníky a zloděje lepší to nebudete jenže oni tam mají levné potraviny a na to bohužel Češi… Číst vice »

Fany CRF
Fany CRF
9 dní
Reply to  Petr Solnicky

Plně souhlasím,konečně normální a dobrý názor.Děkuji

Iris
Iris
9 dní
Reply to  Petr Solnicky

To není jenom Lidl, to jsou všechny supermarkety – jejich hlavní a jediný zájem je vydělat co nejvíc. Už dávno v supermarketech nenakupuju – max jdu 1x za 2 – 3 měsíce do Globusu nebo do Makra, když potřebuju něco, co v malých obchodech není. Těžko učit lidi, jak nakupovat, když většina šetří právě na jídle – je to nepochopitelné, ale je to tak. Místo toho, aby si koupili méně potravin a kvalitních, vítězí kvantita – zajímalo by mně, kolik toho potom vyhodí… Lidem se nechce pohnout zadkem – vidím to u zákazníků – hodně jich má velký pozemek, ale… Číst vice »

Rrr
Rrr
9 dní
Reply to  Petr Solnicky

Lidl uz dlouho nesnasim a to ho mam za rohem. Ja preferuju Kaufland, coz je v dusledku stejny majitel ale uplne jiny management a je to znat. Vyber, kvalita zbozi, sluzby, cenova politika, clovek si tam aspon malinko pripada jako v Evrope a doufam, ze to tak zustane. Penny to je klasicka uroven Balkan.

Luboš
Luboš
8 dní
Reply to  Petr Solnicky

Stoprocentní souhlas. 👎

Petr
Petr
10 dní

Upřímně řečeno chalupářské vepřové z Lidlu, že neobsahuje 90% masa, je jasné na první pohled. Ale stejně si tu sklenici v akci koupím, za plnou cenu ne. Je podle mě kvalitnější a chutnější, než podobné a dražší vepřovky v jiných řetězcích. Jen by na tu etiketu měli napsat skutečný stav.

Mikymaus
Mikymaus
10 dní

Je to všude stejný nevím jak bych to měl jak říká autor ja jako spotřebitel ještě kontrolovat

Andrej
Andrej
10 dní

Takové podvádění zákazníků díla hodně prodejců
Takže mi to vůbec nevadí, na pár procentech masa nezáleží