Lidl má problém se složením výrobků svých privátních značek

Supermarkety Lidl dlouho patřily na českém trhu k těm nejoblíbenějším. Důvodem byla především sázka na diskontní princip prodeje, kdy většinu sortimentu tvořily soukromé značky, které byly o poznání levnější než konkurence. Zároveň to byla součást kouzla, protože se zde daly koupit produkty, které jinde nebyly, což bylo ještě podpořeno tematickými týdny.

Složení často neodpovídá popisu

Dnes už je Lidl poměrně jednoznačně největším maloobchodním prodejcem, který také pravidelně vykazuje nejvyšší zisk. Zároveň opustil od důrazu na ceny a stal se o poznání dražším. Na to, že jde stále o diskont, jsou některé položky cenově na úrovni jiných řetězců.

V posledních letech se ale u Lidlu objevuje nepříjemný nešvar. Zdá se totiž, že tento obchodní řetězec pravidelně šidí a klame své zákazníky. Státní potravinářská inspekce opakovaně konstatuje prohřešky ohledně složení produktů. Ty obvykle neobsahují to, co mají.

Například v případě jednoho masového výrobku Lidl pochybil nejméně třikrát. Pokaždé jde o to samé. V produktu není tolik masa, kolik je deklarováno. Je také otázkou, zda tento výrobek někdy vůbec byl prodáván ve správném složení. Vypadá to, že kdykoliv ho inspekce kontroluje, tak je s ním problém. Inspektoři se pochopitelně nemohou soustředit pouze na jeden řetězec a v něm několik výrobků.

Pokud má tak jeden produkt už tři stejné prohřešky, navíc takové, které by mělo být jednoduché opravit, nabízí se podezření, že jde o setrvalé klamání. Někdo si tu možná spočítal, že uhradit čas od času pokutu je levnější, než vyrábět v deklarované kvalitě.

Foto: Shutterstock

Co měsíc, to problém

V podstatě neuplyne měsíc, aby nebyl problém s Lidlem. V červnu to byl nález u sušené šunky, která opět, světě div se, neobsahovala dost masa.

Lidl má na českém trhu zjevně dosti povolenou uzdu. Inspekce pochopitelně uděluje pokuty, ale ty jsou tváří v tvář miliardovým ziskům prodejce nicotné. Bylo by vhodné, kdyby při opakovaných problémech přišel mnohem tvrdší zásah.

Část viny ale leží i na samotných zákaznících. Ti věnují příliš málo pozornosti tomu, kde a co nakupují. Pokud by jinde v cizině nějaký obchod zákazníky vytrvale šidil, lidé by do něj jednoduše přestali chodit. Tady však stále panuje povědomí o tom, že něco takového je vlastně normální a dělají to všichni. Je nutné říct, že to normální není a je to podobné, jako kdyby vám pokladní špatně vrátila.

Autorský komentář Petra Vavrenky

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
40 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Petra
Petra
1 rok

Je to snad i víc než očividné, že autorovi leží Lidl v žaludku. A nebo neví, o čem jinak psát. Hlavně je to úsměvné, jelikož všechny obchodní řetězce mívají problémy a to i mnohem většího charakteru.

Květoš
Květoš
1 rok

Zavřít prodejny dokud se nenaučí prodávat to co dekladují

Jiri
Jiri
1 rok

Je to prasarna.obrovskou pokutu.zavrit.

Helena
Helena
1 rok

Lidl, ale ty výrobky nevyrábí. Postihnout by měli výrobce, ten šidí spotřebitele. Lidl prodává, co mu dodají

František Smola
František Smola
1 rok
Reply to  Helena

Velký omyl. Lidl výrobci za jeho dodávaný výrobek předem určuje, kolik je ještě ochoten za něj výrobci zaplatit. Cena je pro výrobce tak nízká, že aby se do ní vešel, musí podvádět v kvalitě, jinak přijde o zakázku. Nízkou kvalitu výrobků tedy způsobuje hamižnost Lidlu v dosažení co nejvyššího zisku.

Ivo
Ivo
1 rok
Reply to  Helena

A to co prodávají od výrobců, tak sami chtějí, aby to tak levně vyrobili, aby to socky kupovaly… prostě to tak i sami chceme, levné, nekvalitní šunty a zboží… autor článku to napsal naprosto přesně… my nepřestaneme do těchto marketu chodit, v cizině by si to nedovolil, do roka by skončil a vím, o čem mluvím, jezdím za dcerou do Itálie a tam by si to takový Lidl, nebo jiný řetězec nedovolil, jen zde projde všechno… tak nebrečet a ráno zavčas do Lidlu, mají “slevy”, socky…

Iris
Iris
1 rok
Reply to  Ivo

A víte, že na ty slevy chodí hodně lidí, kteří mají peněz dost, ale šetří nesmyslně právě na jídle?

Miroslav
Miroslav
1 rok
Reply to  Helena

Tak to nemá prodávat, když nejsou schopni zajistit kvalitní zpracování!

Petr
Petr
1 rok

Je to discontni prodejm, ale ceny jako v jinych supermarketech.
Zil jsem 16 let v UK-United Kingdom a vim o cem pisu.
Ale nikdy nepochopim ty lidi proc to kupuji a boji se otevrit hubu a mysli si, ze Lidl je King, daleko kvalitnejsi druhy a ceny z CZ supermarketu je Kaufland.
Pekny den
Petr

Paluk
Paluk
1 rok

Je pozoruhodné, že v hodnocení časopisu d test, který považuji za velmi seriózní, vychází výrobky prodávané v Lidl vesměs velmi dobře. Spíš se přikláním k názoru ostatních respondentů, že si pan redaktor léčí pošramocené ego. Anebo, nedejbůh, pracuje na “komerční bázi”.

Petr
Petr
1 rok

Ano, Lidl je arogantní podvodník.

Monika
Monika
1 rok
Reply to  Petr

A proto tam už nechodím!

Eva
Eva
1 rok
Reply to  Monika

Ano,též už tam nechodím a lidé v mém okolí rez

Miroslav
Miroslav
1 rok
Reply to  Petr

Hlavně ty polský šunty, už léta, proto tam nepáchnu🤮👎

Nicol
Nicol
1 rok

Hrozně nás zklamali dráhy rádi jsme tam chodili nakupovali už nebudem

Iris
Iris
1 rok

Vsadím se, že autor nikdy normálně nepracoval…ale ten pocit se fakt nabízí 🙂

Iris
Iris
1 rok

No a co – tak choďte nakupovat jinam – já u těch zlodějů nenakupuju už dávno (a tím myslím všechny markety)

František Smola
František Smola
1 rok
Reply to  Iris

K těmto “zldějům” chodí lidé nakupovat hlavně kvůli množstvím akcí s výrazně nižší cenou, kterou si malé prodejny, hlavně na venkově nebo v malém městě nemohou dovolit. Všiměte si Vietnamců, dnes výhradních majitelů všech prodejen na venkově, jak s plnými koši zboží ve slevě denodenně plní své dodávky na parkovišti, aby je pak ve svých prodejnách se ziskem prodávali.