Lidl se rozhodl vyzkoušet, co Češi ještě vydrží. Už to ale přehnal, musí přijít tvrdý zásah

Supermarkety Lidl dlouho patřily na českém trhu k těm nejoblíbenějším. Důvodem byla především sázka na diskontní princip prodeje, kdy většinu sortimentu tvořily soukromé značky, které byly o poznání levnější než konkurence. Zároveň to byla součást kouzla, protože se zde daly koupit produkty, které jinde nebyly, což bylo ještě podpořeno tematickými týdny.

Složení často neodpovídá popisu

Dnes už je Lidl poměrně jednoznačně největším maloobchodním prodejcem, který také pravidelně vykazuje nejvyšší zisk. Zároveň opustil od důrazu na ceny a stal se o poznání dražším. Na to, že jde stále o diskont, jsou některé položky cenově na úrovni jiných řetězců.

V posledních letech se ale u Lidlu objevuje nepříjemný nešvar. Zdá se totiž, že tento obchodní řetězec pravidelně šidí a klame své zákazníky. Státní potravinářská inspekce opakovaně konstatuje prohřešky ohledně složení produktů. Ty obvykle neobsahují to, co mají.

Například v případě jednoho masového výrobku Lidl pochybil nejméně třikrát. Pokaždé jde o to samé. V produktu není tolik masa, kolik je deklarováno. Je také otázkou, zda tento výrobek někdy vůbec byl prodáván ve správném složení. Vypadá to, že kdykoliv ho inspekce kontroluje, tak je s ním problém. Inspektoři se pochopitelně nemohou soustředit pouze na jeden řetězec a v něm několik výrobků.

Pokud má tak jeden produkt už tři stejné prohřešky, navíc takové, které by mělo být jednoduché opravit, nabízí se podezření, že jde o setrvalé klamání. Někdo si tu možná spočítal, že uhradit čas od času pokutu je levnější, než vyrábět v deklarované kvalitě.

Foto: Shutterstock

Co měsíc, to problém

V podstatě neuplyne měsíc, aby nebyl problém s Lidlem. V červnu to byl nález u sušené šunky, která opět, světě div se, neobsahovala dost masa.

Lidl má na českém trhu zjevně dosti povolenou uzdu. Inspekce pochopitelně uděluje pokuty, ale ty jsou tváří v tvář miliardovým ziskům prodejce nicotné. Bylo by vhodné, kdyby při opakovaných problémech přišel mnohem tvrdší zásah.

Část viny ale leží i na samotných zákaznících. Ti věnují příliš málo pozornosti tomu, kde a co nakupují. Pokud by jinde v cizině nějaký obchod zákazníky vytrvale šidil, lidé by do něj jednoduše přestali chodit. Tady však stále panuje povědomí o tom, že něco takového je vlastně normální a dělají to všichni. Je nutné říct, že to normální není a je to podobné, jako kdyby vám pokladní špatně vrátila.

Autorský komentář Petra Vavrenky

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Stálý redaktor magazínu AAzdravi.cz. Celý život se zajímá o zdravý životní styl, jehož efekt na spokojený život ho nepřestává fascinovat.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
36 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav Růžička
Jaroslav Růžička
10 dní

Dobrý den , zjistil jsem vámi oznámené pochybení u více produktů ! Nejenom že přelepy nejsou přesné ale mnohdy úplně mimo . Byl to můj oblíbený obchod a teď je otázka kde Nakupovat !!!! Pro mne by bylo Nejlepší návrat k Jednotám a menším obchodům avšak Rozežraní lidé by s tím Nesouhlasili ! Okap vede shora dolů a tak to co v něm je zůstane až dole ! Nařídit jim to Nelze aby Neklamali a s naší Povedenou Pětikorupcí která Bruselu leze do P….e nic bez Agresívního Nátlaku Neuděláme ! Nezbývá nám než počkat až vše Uzraje a Cizáky s… Číst vice »

Iris
Iris
9 dní

Já nakupuju v Hrušce, v soukromé pekárně, v soukromém řeznictví a na farmě – do supermarketu jdu tak 1x za 2 – 3 měsíce, když potřebuju něco, co v malých obchodech není.
Když je někomu zatěžko obejít pár malých obchodů, nebo je jim vadí trocha práce navíc, když koupí na farmě jehně nebo půl prasete, které musí doma zpracovat, tak tyto lidi litovat nebudu…

Josefina
Josefina
10 dní

Ryba smrdí od hlavy..nechápu,proč dobře placení vedoucí obchodních řetězců nemají zodpovědnost za to,co prodávají?? Mají vysoké platy právě proto,že mají snad odpovědnost…žijeme v civilizaci nebo v džungli???Špatný systém by měl být vyměněn za slušný..nebo ne?Máme se s tím smířit? Nač jsou nám politici, kteří nás nechrání,kecaji a jsou závislí na sponzorech??

Květoš
Květoš
10 dní

Zavřít prodejny dokud se nenaučí prodávat to co dekladují

Jiri
Jiri
10 dní

Je to prasarna.obrovskou pokutu.zavrit.

Helena
Helena
10 dní

Lidl, ale ty výrobky nevyrábí. Postihnout by měli výrobce, ten šidí spotřebitele. Lidl prodává, co mu dodají

František Smola
František Smola
10 dní
Reply to  Helena

Velký omyl. Lidl výrobci za jeho dodávaný výrobek předem určuje, kolik je ještě ochoten za něj výrobci zaplatit. Cena je pro výrobce tak nízká, že aby se do ní vešel, musí podvádět v kvalitě, jinak přijde o zakázku. Nízkou kvalitu výrobků tedy způsobuje hamižnost Lidlu v dosažení co nejvyššího zisku.

Ivo
Ivo
10 dní
Reply to  Helena

A to co prodávají od výrobců, tak sami chtějí, aby to tak levně vyrobili, aby to socky kupovaly… prostě to tak i sami chceme, levné, nekvalitní šunty a zboží… autor článku to napsal naprosto přesně… my nepřestaneme do těchto marketu chodit, v cizině by si to nedovolil, do roka by skončil a vím, o čem mluvím, jezdím za dcerou do Itálie a tam by si to takový Lidl, nebo jiný řetězec nedovolil, jen zde projde všechno… tak nebrečet a ráno zavčas do Lidlu, mají “slevy”, socky…

Iris
Iris
9 dní
Reply to  Ivo

A víte, že na ty slevy chodí hodně lidí, kteří mají peněz dost, ale šetří nesmyslně právě na jídle?

Miroslav
Miroslav
10 dní
Reply to  Helena

Tak to nemá prodávat, když nejsou schopni zajistit kvalitní zpracování!

Petr
Petr
10 dní

Je to discontni prodejm, ale ceny jako v jinych supermarketech.
Zil jsem 16 let v UK-United Kingdom a vim o cem pisu.
Ale nikdy nepochopim ty lidi proc to kupuji a boji se otevrit hubu a mysli si, ze Lidl je King, daleko kvalitnejsi druhy a ceny z CZ supermarketu je Kaufland.
Pekny den
Petr

Paluk
Paluk
10 dní

Je pozoruhodné, že v hodnocení časopisu d test, který považuji za velmi seriózní, vychází výrobky prodávané v Lidl vesměs velmi dobře. Spíš se přikláním k názoru ostatních respondentů, že si pan redaktor léčí pošramocené ego. Anebo, nedejbůh, pracuje na “komerční bázi”.

Petr
Petr
10 dní

Ano, Lidl je arogantní podvodník.

Monika
Monika
10 dní
Reply to  Petr

A proto tam už nechodím!

Miroslav
Miroslav
10 dní
Reply to  Petr

Hlavně ty polský šunty, už léta, proto tam nepáchnu🤮👎

Nicol
Nicol
10 dní

Hrozně nás zklamali dráhy rádi jsme tam chodili nakupovali už nebudem

Iris
Iris
12 dní

No a co – tak choďte nakupovat jinam – já u těch zlodějů nenakupuju už dávno (a tím myslím všechny markety)