Lidl spustil v Česku obrovskou novinku. Češi doslova zuří, co jim to provedl

V blízké době se zákazníci českých obchodních řetězců pravděpodobně musí připravit na významné změny. Ty pramení z toho, jaké jsou trendy na poli nakupování, ale také trhu práce. Stále více se ukazuje, že obchody mají velké problémy s personálem.

Chybí lidi?

Lidl každoročně zvyšuje mzdy prodavačkám, a to někdy i několikrát. Dnes si tak za kasou bez problému vyděláte 33 tisíc korun měsíčně a máte jistotu, že za pár měsíců to bude o nějakou tu tisícovku více. Lidé pracující v administrativě se diví, protože oni tolik neberou. Ale práci v obchodě si může zkusit každý. Kdyby to za ten plat byla taková pohoda, asi by třeba v Lidlu neměli tak obrovskou fluktuaci.

Určitým řešením měly být samoobslužné pokladny, avšak ty se v České republice zase tolik nechytly. Jistě, využívají je mladí, ale spousta lidí pořád raději čeká ve frontě na klasické kase. Nehledě na to, že tyto moderní pokladny často nefungují jak mají, a tak se ze zrychlení nákupu nakonec může stát pořádná prodleva.

Obchodní řetězec Lidl se však rozhodl, že samoobslužné pokladny svým zákazníkům tak trochu vnutí. A jak to udělal? Na řadě prodejen v určité časy jednoduše zavírá běžné pokladny. Nikdo za nimi nesedí a vy máte jedinou možnost: namarkovat si nákup sami.

Foto: Shutterstock

Situace, která nepotěší

Tuhle jsem byla na nákupu. V obchodě jsem strávila asi hodinu a měla jsem plný vozík. Když jsem chtěla na kasu, zjistila jsem, že jsou všechny zavřené. Požádala jsem tedy personál, aby alespoň jednu otevřel,” líčí paní Karolína z Brna. “Ten to ale odmítl a řekl, ať jdu na samoobslužnou pokladnu. Byla jsem naštvaná, protože namarkovat nákup mi trvalo asi deset minut.

Čtěte také: Lidl rozjíždí parádní akci. Češi budou nakupovat zcela zdarma. Tohle tady ještě nebylo

Obchodní řetězec připustil, že podobná situace na jeho prodejnách může nastat. Odmítá však, že by tím řešil personální problém. Je nicméně otázkou, čemu to tedy jinému pomůže. Pravdou také je, že v Lidlu to na kasách vždy rychle odsýpalo, čímž se lišil třeba od Albertu, kde byly notoricky otevřeny jedna dvě, a to i v době velkého náporu zákazníků.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
8 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments