Pružné a dobře fungující cévy zajistí běžně dostupné ovoce. Příznivě ovlivňuje také funkci mozku

Angrešt nebo také srstka jsou zdrojem vitaminů, minerálů i vlákniny. Je bohatým zdrojem hořčíku, důležitým pro kvalitní spánek. Neobsahuje navíc moc tuků a bílkovin, takže ho můžete konzumovat i ve větším množství.

Zdroj vlákniny

Velké množství vlákniny pomáhá předcházet zácpě a může pomoci i při kontrole hladiny cukru v krvi, protože vláknina zpomalí vstřebávání cukru do krevního oběhu a zabrní prudkému zvýšení jeho hladiny v krvi.

Zdroj minerálů

Měď je důležitá pro zdraví a pružnost cév, imunitní systém a mozek. Mangan pomáhá slinivce při tvorbě inzulínu a tím podporuje lepší kontrolu glukózy v krvi, je důležitý pro zdravou tvorbu kostí a pro metabolismus. Draslík je nezbytný pro zdraví cév. Nízký obsah sodíku příznivě působí na uvolňování krevních cév a udržování správného krevního tlaku.

Zdroj vitamínů

Angrešt je velmi dobrým zdrojem vitaminu B5, zcela nenahraditelného pro metabolismus, vitamínu C důležitého pro imunitní systém, vitamínu E pro zdraví pokožky i vlasů a vitaminu A pro zdraví očí.

Foto: Shutterstock

Zdroj organických sloučenin

Angrešt jsou také bohaté na flavonoidy, které pomáhají snižovat krevní tlak a zlepšovat funkci cév, což zase může snižovat riziko výskytu kardiovaskulárních chorob. Angrešt je i zdrojem organických kyselin, které jim dávají nakyslou chuť. Angrešt je bohatý i na kyselinu citrónovou, která má antioxidační účinek, působí pozitivně na zdraví mozku, kognitivní funkce i paměť a chrání před degenerativními onemocněními mozku, jako je Alzheimerova choroba.

Angrešt v různé podobě

Angrešt pochází původem z více částí Evropy a západní Asie. Nejdříve se vyskytovaly jen planě rostoucích keře, ale později začaly být angrešty pěstovány v zahradách a kultivovány na různé odrůdy. Podle těchto různých odrůd dnes může mít různé zbarvení a plody mohou být například světle žluté nebo zelenožluté, růžové, červené, tmavě fialové až černé. Navíc mohou být jemně ochlupené nebo hladké.

Foto: Shutterstock, zdroje: Healthline, WebMD

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
Anna
Anna
28 dní

Běžně dostupné ovoce? Ano, ale jen na soukromých zahrádkách. To je zase článek!!!!! Není nikde vidět, ať na tržištích či v marketech. Vycucáno z prstu, že vážený autore.