Dali si v Chorvatsku malé jídlo v restauraci. Číšník přinesl účet, na jaký nikdy nezapomenou

Zprávy z Chorvatska v poslední době skloňují jeden nepříjemný fakt. V zemi začalo být velmi draho, někdy až neúnosně. Jakoby se místní poskytovatelé služeb snažili nahnat dva ztracené roky a turisté jim to měli zaplatit. Ceny se zvedaly plošně, obvykle o pár desítek procent. Najdou se ale i velmi nepříjemné výjimky, kde se doslova nedoplatíte.

Předražené občerstvení

Jeden takový příklad se odehrál v chorvatské Opatiji. Zajímavé na tom přitom je, že nešlo o cizince, ale o chorvatského turistu, který zde usedl do kavárny Wagner, aby si spolu s přáteli dal pití a něco lehkého k snědku. Pochopitelně počítal s tím, že to na tomto místě může být dražší, ale celkový účet ho přesto udivil natolik, že se s ním musel podělit. Poslal ho tedy do redakce chorvatského serveru Riportal, který v průběhu sezóny mapuje podobné výstřelky. Samotní redaktoři konstatovali, že poslední úlovek přebíjí vše.

Skupinka si dopřála poměrně skromnou konzumaci v podobě dvou káv, dvou nápojů, malé vody a dvou sendvičů. Chybou zřejmě bylo, že se turisté předem nepodívali do jídelního lístku, kde by ceny pravděpodobně zjistili a objednávali tak pouze naslepo. Pravdou ale je, že dosud v Chorvatsku platilo, že tu podobné turistické pasti příliš nebyly.

To se však změnilo. Celková útrata za těchto pár položek totiž činila 517 kun, tedy přibližně 1700 korun. Nejdražší byl pochopitelně club sendvič, kdy jeden kus přišel na 120 kun, tedy více než 400 korun. Za kávu si podnik účtoval nepříjemných 76 kun, tedy 260 korun. Malá cola přišla v přepočtu na 130 korun.

Foto: Shutterstock

Správné ceny?

Muž se pozastavil také nad kvalitou, respektive poměrem kvality a ceny. “Kdyby to bylo kvalitní jídlo, asi bychom to pochopili. Kdybychom dostali nějakou specialitu, ale dva obyčejné sendviče za 240 kun, to už je moc,” podělil se turista s nepříjemným zážitkem.

Někteří lidé na sociálních sítích mu namítají, že si sedl do kavárny, která je součástí pětihvězdičkového hotelu, kde musí počítat s vyššími cenami. On nicméně upozornil, že kavárna je od hotelu stranou a nelze poznat, že k němu patří.

Pohled na recenze na Googlu, které kavárna Wagner má, dává za pravdu spíše zklamanému turistovi. Tento podnik má totiž velmi nízké hodnocení 2,8 bodu z 5 možných, přičemž většina lidí poukazuje na to, že za horentní ceny dostali nekvalitní jídlo.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
5 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej
Ondřej
1 rok

Tak to nečti ty trubko chytrá….
A čti si nápojový lístky, ať víš co si ZASE nekoupíš…

David
David
1 rok

Jakej ocas si objedná jídlo aniž by se podíval do jídelního lístku? 😆

Iris
Iris
1 rok
Reply to  David

Hodně blbej ocas – a takovému to patří!

Frantisek
Frantisek
1 rok

Vsobotu jsme byli na plazi ve splitu pod hotelem radisson blu cisnik na plazi nam donesl 3x coca colu a pak i ucet na 1000kun
To je zhruba 1000kc za jednu caca colu
Nazdravi turistum.😂

Michal
Michal
1 rok

Tak další pohádka, jako čemu se diví kdyby si to dali někde ve stanku zaplatí daleko méně. Jo zvýšili ceny jako každý ale to je i u u nás stačí si na okraji Prahy dat oběd a pak v centru cca to samé a uvidí ten rozdíl. Chorvatsko byly prostě jen pro Čechy s řizkem 🤣