Účinná metoda hubnutí, kterou používá málokdo a přitom je snadná pro každého

Hubnutí nemusí být složité. Dnešní uspěchaná doba nás vede i k hltání jídla, což může být příčinou našeho přibírání. Pokud nemáme čas se v klidu najíst, vznikají problémy se zažíváním, jsme unavení, předčasně stárneme a tloustneme.

Nadváha a obezita je velký problém. Diety jsou v kurzu a mnoho z nás počítá kalorie. Většinou se ale jen stačí zamyslet nad tím, jak jíme. Když jíme pomalu, sníme méně jídla a konečně dokážeme zhubnout. Výraz pomalé hubnutí vedle pomalého jezení označuje i snahu hubnout pomaleji, za to trvale. Pokud se snažíte zhubnout rychle, většinou to vede k jojo efektu.

Pomalé hubnutí, aneb jezme pomalu

Zkuste si někdy změřit, za jak dlouho sníte snídani, oběd, svačinu či večeři. Možná budete překvapeni, jak přehnaně rychle jíte. Když jíte rychle, jídlo se už v ústech smíchává s trávícími fermenty a žaludek pak nemusí vydat tolik potřebné energie, aby ho rozmělnil pro jeho pozdější trávení. Navíc málo žvýkáte a do žaludku se pak dostávají velké kusy potravy, které jsou navíc bez trávicích šťáv. Pak je nám těžko, pálí nás žáha, máme zažívací obtíže, křeče, nadýmání, vředy a gastritidy.

Když hltáme, sníme dvojnásobek

Když jíme rychle, sníme nakonec mnohem více potravy. Než dostane žaludek z mozku signál, že je sytý, potřebuje k tomu čas, který m nedopřejeme. Tím přijmeme více kalorií a začneme přibírat na váze. Nejlépe jsou na tom národy, které snídají půl hodiny, u oběda stráví více než hodinu večeří s rodinou i přáteli mnohem déle.

Foto: Shutterstock

Další výhody pomalého stravování

Upraví se vám zažívání, zmizí tlak v žaludku, křeče i nadýmání. Navíc je třeba poslouchat své tělo. Pokud nemáte ve 12 hodin hlad a jdete na oběd jen automaticky, kdy tělo ještě nemá potřebu doplnit kalorie, budeme opět přibírat. Počkejte, až vám dá tělo signál, že hladoví. Sníte méně a lépe zhubnete.

Kolik potřebujeme času

Naše trávení je od přírody nastavené tak, že pocit sytosti přichází po 20 minutách od doby, kdy jsme začali jíst. Když jíme rychle, pocit že jsme už sytí, přijde v až v době, kdy jsme dávno dojedli a jsme stejně tak dávno od stolu pryč. Když jíme pomalu, máme navíc z jídla dobrý pocit, i když sníme méně. Lépe se pak cítíme.

Foto: Shutterstock, zdroj: Healthline.com

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.