Úžasně chutná jídla pro celou rodinu do 50 Kč. Ušetříte a dostane se vám pochvaly

Snažíte se ušetřit, kde se dá? V současné době je to potřeba a konkrétně za potraviny utratíme každý měsíc hodně peněz. Bez jídla se fungovat nedá, ale také nemusíme jíst každý den pravou svíčkovou. Do 50 korun dokážete nakrmit celou rodinu. Chcete vědět jak?

Využívejte základní suroviny

Základ je jednoduchý. Když budete využívat základní suroviny, jako jsou brambory, luštěniny, pohanka, mouka, mléko a zelenina, dá se výrazně ušetřit. Za slušnou cenu seženete i těstoviny, které si připravíte jak naslano, tak na sladko.

Jezte polévky

Velmi ušetříte, když budete vařit zeleninové krémy a polévky. Dobrý vývar nebo hustá polévka dokáže zasytiti, a když do ní přidáte krutonky nebo sýr, bude velmi chutná a dokáže nahradit větší jídlo. Pokud jste měli větší oběd, můžete povečeřet hutnou polévku.

Těstoviny

Velký hrnec špaget bohatě zasytí celou rodinu a možná vám ještě zbyde. Výhodou je mít domácí rajčata, ze kterých připravíte chutnou omáčku, pak už stačí jen pár bylinek a trochu sýra. Není to super zdravé jídlo, ale třeba děti budou absolutně spokojené. Těstoviny se dají připravit i s cukrem a skořicí, což je ještě levnější varianta.

Foto: Shutterstock

Brambory na všechny způsoby

Brambory jsou vděčné jídlo. Dají se smíchat nebo zapéct se zeleninou, dáte do nich vejce a sýr, a máte plný pekáč dobré večeře. Vyplatí se je koupit do zásoby za dobrou cenu a mít uskladněné, protože i kdyby nebylo nic jiného, dají se jíst i samotné – třeba pečené nebo na loupačku.

Luštěniny

Ani luštěninová jídla nemusí být k zahození. Hrachová kaše, červená čočka, čočka na kyselo. K tomu můžete dát vejce nebo párek, a večeři máte připravenou velmi levně. Luštěniny zasytí, a když k nim přidáte trochu obiloviny, získáte zcela vyvážené jídlo.

Pěstujte zeleninu

Nejvíc ale ušetříte, když budete pěstovat vlastní brambory, mrkev, rajčata. Pokud máte možnost být částečně soběstační, neváhejte. Potraviny jsou čím dál dražší, a navíc budete mít kontrolu nad kvalitou.

Foto: Shutterstock

Autor: Kristýna Lorencová

Redaktorka serveru AAzdravi.cz.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Aster
Aster
2 měsíců

Nějak mi v tom výčtu potravin úplně chybí maso – luštěniny, sýr, zelenina – dobře, ale s touto stravou asi fyzicky pracující člověk dlouhodobě spokojen nebude.

Xavier
Xavier
2 měsíců
Reply to  Aster

Rusákovi to stačí. Pohanka je vždy odhalí 😀