V Česku náhle zkrachoval oblíbený řetězec rychlého občerstvení. Jeho konec není vůbec hezký

Zatímco v minulých letech jsme si v České republice zvykli vídat stále větší množství nejrůznějších zahraničních značek ve všech oborech, ať už šlo o restaurace, módu nebo jiná odvětví, teď se zdá, že jich řada z českého trhu zmizí. Část se jednoduše neuchytila a zákazníky nezaujala, část se potom jen těžko vyrovnává s novými výzvami, které přináší například vysoká inflace.

Hořký konec

Situaci každopádně neustál ani velmi oblíbený řetězec rychlého občerstvení, který patří v Evropě k těm největším. Mluvíme zde o Nordsee, které si zakládá na tom, že prodává ryby a nejrůznější plody moře. Tím se od jiných fastfoodů poměrně významně odlišuje, protože hraje na poněkud zdravější linku.

Dalo by se tak čekat, že něco podobného se i v České republice dnešní době poměrně jednoduše uchytí. Avšak nestalo se. Je otázkou, nakolik za to může samotná značka, zvolená cenová politika nebo jiné kroky českého provozovatele tohoto řetězce, kterým byla společnost Master Mariner.

Ta končí velmi nehezky. Zanechala za sebou dluhy ve výši 40 milionů korun a skončila v insolvenci. V podstatě to znamená definitivní krach a uzavření zbylých provozoven, které byly například v obchodních domech Nový Smíchov, Palladium nebo Arkády Pankrác. To jsou velmi lukrativní místa, za která je však třeba platit i poměrně vysoký nájem.

Foto: Shutterstock

Silná trojka vládne trhu

Tuzemský trh rychlého občerstvení je prakticky ovládán silnou trojicí, kterou představuje McDonalds, KFC a Burger King. Tyto značky už jsou v Česku zavedené a ostatním se vedle nich prosazuje jen velmi obtížně. V případě Nordsee však šance rozhodně byla, protože nabízí něco zcela jiného. Specifická nabídka však vedla také k tomu, že měl řetězec i jedny z nejvyšších cen. A na ně začali být lidé v posledních měsících citliví.

Odborníci přitom hlásí, že bychom se měli připravit i na další krachy oblíbených a známých značek. Aktuálně klesají zisky kdekomu a je otázkou, kdo dokáže nelehké období překonat.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
5 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Thomas
Thomas
1 rok

Tak on i ten McDonald’s je docela raketa, na ty blafy, co nabízí. Já tam nechodím, zvedá se mi kufr, jen když to vidím, ale děti bohužel obcas ano. Vše smažené, nebo z mouky, nic vařeného, nebo dušeného. A je to jak fabrika, vyrábí se, nikoli vaří.

Táňa
Táňa
1 rok

Tento řetězec sice neznám, ale je logické, že při dnešní výši inflace bude krachovat stále více podniků. A nejen ty s občerstvením.

Irena
Irena
1 rok

Myslím že mě to vadit rozhodně nebude když nebude ani jeden z těchto retezcu

I. Tuckova
I. Tuckova
1 rok

Ceny vysoké, porce malé. Není divu. Ale chuti se nedá vytknout nic.

Nelen Nel
Nelen Nel
1 rok

Nikdy jsem o něm neslyšela,nikdy ten, ani žádný jiný nepotřebovala. Když už nemůžu jít se někam najíst,restauraci,s přijatelnými cenami,jisti to pár kousků pečiva a perlivá voda.. To vím,co jim.