Vánoční menu pro diabetiky. Svátky mohou být krásné i bez cukru

Stoly, které se prohýbají pod vahou různých vařených a pečených dobrot. Vánoce jsou pro každého mlsouna hříchem a ti, kteří trpí cukrovkou si jen tajně přejí ujídat. Pokud  tímto problémem trpíte i vy, uvařte si zdravé dobroty a mějte dobrý pocit z vánočního menu, které vás udrží v pořádku. Možností je spousta a je jen na vás, jak si vánoční menu poskládáte.

Určité množství

Lidé trpící závažnější formou cukrovky dostávají většinou od lékaře doporučení, které stanovují doporučené denní dávky různých potravin. Takové omezení je třeba dodržovat i o Vánocích a nepokoušet zdraví. Experimentovat lze spíše v přípravě, nežli v množství a na to je třeba stále myslet, abyste neskončili v rukou lékařů.

Snídaně

Jako start do nového svátečního dne skvěle poslouží chia pudink s různými přísadami. Chia semínka mají schopnost se v tekutině zvětšit a nepotřebují k tomu cukr nebo sladké mléčné výrobky. Zalít je můžete obyčejným rostlinným či živočišným mlékem a nechat pár minut nasáknout. Navrch ozdobte nakrájeným stroužkem jablka, meruňkou nebo malinami. Celé směsi dodá vánoční šmrnc skořice.

Oběd

I když se velká část lidí uchyluje ke zvyku, kdy se čeká na zlaté prasátko, se svým zdravotním stavem se k tomuto nezdravému stavu neuchylujte. Raději si dopřejte lehký svěží oběd, kterým zaplníte žaludek, ale za chvíli se budete těšit na vánoční večeři.

Houbový kuba je staročeským jídlem, kterým si můžete připomenout dobové zvyky. Jestliže nejste houbovým nadšencem, stejně dobré jídlo si lze připravit stejně tak z quinoi. Quinoa chutná skvěle povařená se zeleninou, okořeněná pomocí kari, papriky nebo zelených bylin.

Večeře

A konečně přichází vytoužený hlavní chod každých Vánoc. Pokud jste příznivcem kapra s bramborovým salátem, máme pro vás skvělou variantu receptu. Kapra pomažte máslem a posypte čerstvými bylinkami, zabalte do alobalu a pečte v troubě. Jako přílohu si můžete dopřát také bramborový salát. Zvolte spíše jeho zdravější variantu, omezte majonézu, ingredience jako jablko, a naopak navyšte zeleninovou část.

Kromě toho, že nebudete mít výčitky, vás nepotrápí zdravotní stav a ráno budete připraveni navštěvovat příbuzné nebo sledovat pohádky.

Autor: Tereza Hotovcová

Zdravý životní styl a objevování nových receptů je něco, co ji vždy naplňovalo, a proto se zde s vámi dělí o své poznatky.