Velký český řetězec prudce zlevnil potraviny. Lidé mohou ušetřit velké peníze

Ceny potravin jsou v současné době velkým tématem, které bohužel není vůbec pozitivní. Naopak, řada domácností převrací každou korunu a obává se chvíle, kdy si nebude moci pořídit to, na co je zvyklá. Takové případy už jsou a zřejmě jich bude dále přibývat. Nezdražují totiž pouze potraviny. Hlavně v kombinaci s cenami energií jde o nepříjemný koktejl.

Má to jednu podmínku

Zatímco v minulých měsících se mluvilo o tom, že obchodníci to se zvyšováním cen přepálili a zdražování bylo příliš rychlé, aniž by k tomu byly opravdové důvody, teď některé zařazují zpátečku a snaží se vzniklého prostoru využít. Ukazuje se tedy, že nárůst cen byl v některých případech skutečně neodůvodněný, když teď je možné opět zlevňovat.

Příkladem je Tesco, které přišlo s kampaní, ve které upozorňuje na výhodné ceny celé řady potravin, které zařadilo do tohoto projektu. Jde o několik stovek položek, podle zástupců řetězce hlavně těch, které lidé nakupují nejčastěji.

Fakticky jde o rozšíření věrnostního programu Clubcard, který v poslední době spíše skomíral a nenabízel příliš mnoho cenových výhod. To se však teď mění. Nižší ceny, které by měly být trvalé, totiž zákazníci obdrží pouze po předložení klubové kartičky.

To nemusí být pro všechny příjemné. Někteří lidé se těmto marketingovým záležitostem programově vyhýbají. Pokud však budou nakupovat v Tescu bez kartičky, možná brzy zjistí, že přicházejí o docela dost peněz. Pakliže totiž uděláte velký nákup, může být rozdíl i několik stokorun.

Foto: Shutterstock

Ne každý chce do klubu

Tesco evidentně doufá, že tímto krokem dokáže zákazníky přesvědčit k tomu, aby do jeho klubu vstoupili. Nová výhoda je skutečně značná. Zlevněné produkty jsou označeny speciální modrožlutou visačkou a jen letmý pohled po prodejně ukáže, že jich je skutečně hodně.

Na druhé straně je to riziko. Lidi, kteří si kartičku zakládat nechtějí, může podobný přístup frustrovat, protože vidí, že by mohli nakupovat za méně peněz a zjevně jim v tom brání jen marketingové postupy Tesca. Tito lidé potom mohou raději zvolit jiný obchod, kde nebudou mít neustále na očích, o co přicházejí.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
3 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
ivana
ivana
1 rok

Tescco je nejdražším obchod který znám hořčice za skoro 60kc to je síla a slevy to je jako v jiných obchodech bez slev

Jan
Jan
1 rok
Reply to  ivana

Zajímavá dezinformace, dobrý ruský troll 😀

Tesco má v ceně 60+ asi 5 hořčic, v ceně do 60 Kč jich má v nabídce asi 50 druhů a asi 30 z nich je do 35 Kč za kus.

Tady má internet většina lidí, nejsme jako v Rusku, tak trochu přitlačte a zkuste lhát sofistikovaněji 🙂

Tomáš
Tomáš
1 rok

Tesco není český řetězec.