Zkuste vysadit z jídelníčku červené maso a sledujte změny. Tělo se začne rychle měnit

Co se stane s vaším tělem, když přestanete jíst červené maso? Možná vás to překvapí. Nezapomínejte však, že vše má svá pro a proti.

Červené maso a uzeniny zvyšují podle Světové zdravotnické organizace – WHO riziko vzniku rakoviny. Zda je to opravdu pravdivé tvrzení, se asi s určitostí nedozvíme. Vynechání červeného masa má ale tyto viditelné účinky.

Snížení váhy

Červené maso obsahuje dost kalorií. Pokud jej nahradíte rybami, drůbeží či luštěninami, což jsou méně kalorické pokrmy, povede to k hubnutí. Některé studie potvrzují, že vegetariáni ztrácejí na váze více, než ti, co maso jedí. Nesmí však kalorie dohánět sladkostmi.

Ploché břicho

Tělo tráví červené maso pomaleji než mnoho jiných potravin. Objevuje se zácpa, bolesti břicha, křeče a plynatost. Poruchy trávení po vynechání červeného masa z jídelníčku časem vymizí. Pomůže vyšší konzumace zdravějších potravin bohatých na vlákninu. Podle odborníků zmizí nadýmání a nafouklé břicho.

Foto: Freepik

Zlepšení stavu pokožky

Zdravá a vypnutá pokožka se dostaví po vysazení červeného masa a zařazení vyšší konzumace ovoce a zeleniny, nabité vitaminy A, C a E, minerály a dalšími živinami. Účinně bojují proti volným radikálům. Problémy se zácpou a pomalým trávením po konzumaci červeného masa bývají příčinou matné a zašedlé pleti.

Více energie

Podle studií konzumace červeného masa zvyšuje hladinu estrogenu, který podporuje vznik hormonální nerovnováhy a snížení energie. Déle se tráví, pomaleji se uvolňuje energie a jsme více unavení.

Zbavíte se překyselení těla

Tělo by mělo mít vyvážené pH. Většina polotovarů, konzervovaných pokrmů a přídatných látek vytváří kyselinotvorné potraviny. I červené maso je kyselinotvorné, stejně jako cukr, bílá mouka, káva či sója. Tělo absorbuje a neutralizuje vysokou kyselou zátěž. Tělo náchylnější k nemocem včetně bakterií, virů, kvasinek a plísní.

Snížení hladiny cholesterolu

Vynechání červeného masa může snížit i množství nasycených tuků ve stravě, které jsou spojovány s vyšší hladinou škodlivého LDL cholesterolu. Je ale nutné si rozmyslet, zda to stojí za to. Červené maso je z mnoha důvodů naopak prospěšné.

Foto: Freepik

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.