Na cestě ke zdraví pomůže alkalická dieta. V čem spočívá?

Rovnováha mezi kyselinami a zásadami by v těle měla být zdravě udržovaná. Příjem nezdravých potravin totiž může zvýšit kyselé prostředí, které se dále odráží v celém těle. Kyselinami je zatížen lymfatický systém, orgány a s tím ruku v ruce přichází únava, stres a zdravotní obtíže. Aby mohla být v žaludku udržena správná hladina pH, je třeba znát zásadotvorné potraviny a pokusit se dodržovat alkalickou dietu.

Jak poznat zásady

Alkalická dieta je stavěna tak, aby byl příjem kyselin i zásad v rovnováze. Jedním ze základních pravidel, od kterých se při dietě lze odrazit, je oddělení zeleniny a ovoce od ostatních potravin. Většina plodů, jako jsou rajčata, melouny, okurky nebo jablka jsou v žebříčku zásad na předních místech. Chuťově kyselé potraviny, jako je citron a limetka, jsou i přes svou výraznou chuť řazeny také do velmi účinných zásad.

Základní kroky k dodržování diety

Kdykoli budete sestavovat jídelníček a pokládat jídlo na talíř, přemýšlejte o tom, že právě tyto potraviny se v žaludku smíchají. Alkalická dieta klade důraz hlavně na zásady, a proto kyselinotvorné potraviny, jako například brambory, rýže a další, používejte pouze nezbytně na doplnění jídla. Celý pokrm by se měl skládat hlavně z čerstvých plodů, obilných klíčků, mořských řas a luštěnin.

Naopak dlouhým obloukem se vyhněte slazeným nápojům, kávě, masu a smaženým dobrotám. Tato dieta má svou hlavní přednost ve faktu, že se nejedná o trýznění těla, ale jeho vyčištění a zdravý příjem vitamínů a minerálů. Při dlouhodobém udržování alkalického jídelníčku se budete cítit svěží, plní energie a zdraví. Postupem času se urovná kromě zdravotních obtíží také celková hmotnost a s pravidelným sportem přijde také správná činnost lymfatického systému.

Udržováním této stravy nebudete ochuzeni o žádné látky a pro úplnou spokojenost v oblasti příjmu vitamínů a minerálů ojediněle přidejte ke svému jídlu světlé maso nebo rybu. Přestože jsou kyselinotvorné, obsahují látky, které je třeba občas doplnit.

Mohlo by vás zajímat

Autor: Tereza Hotovcová

Narodila se v devadesátých letech do světa veřejného internetu, prostřednictvím něhož se stala redaktorkou a s pomocí střední školy také grafickou designérkou. Nyní je studentkou UK, kde se věnuje historii, umění a náboženství. Zdravý životní styl a objevování nových receptů je něco, co ji vždy naplňovalo, a proto se zde s vámi dělí o své poznatky.

3
Komentujte

avatar
1 Komentářová vlákna
2 Odpovědi ve vlákně
0 Sledující
 
Nejsledovanější komentář
Nejžhavější komentářové vlákno
2 Autoři komentářů
Tereza HotovcováE. Edler Autoři posledních komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
E. Edler
Host
E. Edler

Brambory patří mezi zásadité potraviny…