Myslete na zdraví svého mozku – tyto potraviny mu prospívají

Každá potravina, kterou zahrnete do svého jídelníčku, má určitý vliv nejen na vaše zdraví nebo vzhled, ale jsou i takové potraviny, které ovlivňují zdraví mozku. Mozek je bezesporu jedním z nejdůležitějších orgánů v našem těle, o který bychom měli řádně pečovat. Ačkoli tvoří jen zanedbatelná 2 % tělesné hmotnosti a pro svou funkci potřebuje pouhých 20 % energie, vyžaduje si poměrně dost pozornosti a jeho nároky jsou mnohdy značně rozmazlené.

Zdraví mozku máte ve svých rukou

Mozek je úžasný orgán – o tom nemusí být sporu. Může za každý proces v našem těle, ovlivňuje naši náladu, podílí se na psychickém stavu, pomáhá nám dělat rozhodnutí. Probíhají v něm stovky a stovky biologických procesů, o kterých nemáme sebemenší tušení. V každém případě ale máme možnost podílet se na jeho zdraví, což je příležitost, které bychom rozhodně měli využít. Proto se společně zaměříme na potraviny, které mají na zdraví mozku pozitivní vliv – některé fungují jako skvělý stimulant, další zase jako prevence proti stárnutí.

Teď už ale na nic nečekejme a pojďme si ony potraviny prospívající činnosti mozku konečně představit.

Vlašské ořechy

Jako první zmíníme vlašské ořechy, které i svým tvarem připomínají mozek – všimli jste si toho někdy? Podobnost je to možná čistě náhodná, i přesto bychom rádi vyzdvihli bohatý obsah lidově zvaných vlašáků. Najdete v nic poměrně velké množství nenasycených mastných kyselin, které mají pozitivní dopad nejen na mozkovou činnost, ale i na lidskou psychiku.

Kvalitní kakao

Kvalitní kakao je známé svými pozitivními účinky na koncentraci a celkové zlepšení paměti. Kromě toho podporuje organismus ve stimulaci serotoninu a endorfinů, což jsou hormony dobré nálady. V kakau najdete látku známou jako fenyletylamin, jež možná znáte pod názvem hormon štěstí a lásky.

Banány

Není to jen jejich vesele žlutá barva nebo příjemně sladká chuť, proč bychom i banány měli konzumovat pravidelně. Dalším dobrým důvodem je jejich vysoký obsah draslíku, který podporuje mozkové funkce a navíc napomáhá i logickému myšlení – proto se konzumace banánů doporučuje například ve zkouškovém období.

Další potraviny, které prospívají našemu mozku:

  • avokádo
  • borůvky
  • čokoláda
  • hroznové víno
  • kefír
  • česnek
  • káva
  • mořské ryby
  • brokolice
  • dýňová semínka

Autor: Nikol Bláhová

Jsem milující maminka malé princezny a zároveň kreativní duše, která ráda skrze své články předává čtenářům nové a zajímavé informace. Vystudovala jsem IT, ale má životní cesta se měla ubírat směrem psaní. Mým snem je napsat knihu - a nejen jednu. Zdraví má každý z nás jen jedno, proto bychom o sebe měli pečovat s láskou, budu ráda, když se díky mým článkům dozvíte něco užitečného.