Nebezpečné chyby v jídelníčku. Mohou poškodit slinivku i fungování nervové soustavy

Pokud jste často podráždění, rozladění, unavení a po jídle se vám chce spát místo pocitu nové energie, zřejmě za tím stojí nevhodná strava a nezdravý životní styl. Nevhodné jídlo negativně ovlivňuje pochody v těle a narušuje naši psychiku. Zkuste proto odstranit chyby z našeho jídelníčku.  

Při hladovění nám klesá hladina cukru v krvi

Nevhodné stravovací návyky mohou vyvolat únavu, celkovou slabost, neklid, pocity úzkosti, poruchy soustředění a značné výkyvy nálad. Hladovění střídané s velkým přejídáním je velmi nezdravé. V době, kdy hladovíte, dojde ke snížení hladiny cukru poklesu inzulinu v krvi. Přichází hypoglykemie, která sice zdravého člověka na životě neohrozí, ale způsobuje zmatenost, nesoustředěnost, únavu a podráždění.

Sladkosti a bílý cukr vyčerpávají slinivku

Mozek a tělo kvalitní sacharidy potřebuje, ale ty nenajdeme v bílém cukru. Po jeho konzumaci se nám totiž nadměrně zvýší hladina cukru v krvi a dochází k hyperglykémii. Slinivka vyplaví inzulín do krve, prudce sníží hladinu cukru v krvi a naopak vznikne hypoglykemie. Přichází únava, ztráta koncentrace a agresivita.

Nedostatečný pitný režim vede k dehydrataci

Psychika je citlivá na nedostatek tekutin v těle. Při nadměrném úbytku našich mimobuněčných tekutin dochází k dehydrataci, která může být životu nebezpečná. Pokud od rána nepijete, odpoledne budete bez energie, unavení a vyčerpaní. Dostavit se mohou závratě, nesoustředěnost, podráždění a nervozita. Ke snídani, svačině i obědu si dejte alespoň sklenici čisté a neperlivé vody.

Při hubnutí nám chybí tuky

Při snaze zhubnout často vyloučíme ze stravy většinu tuků. Jenže kvalitní tuky jsou nezbytné pro fungování nervové soustavy. Tělo si je totiž samo neumí vyrobit a potřebuje je přijímat v potravě, jinak hrozí vyčerpání, úzkost a deprese. Zdrojem kvalitních tuků s esenciálními mastnými kyselinami jsou mořské ryby, rostlinný, třeba olivový, řepkový či kokosový olej, ořechy, semínka, pšeničné klíčky či sója.

Při nedostatku zeleniny a ovoce nemáme dost živin

Zelenina a ovoce musí být součástí jídelníčku a to v pěti porcích denně. Vitamíny, zejména C, minerály, enzymy, kyselina listová a další látky podporují psychickou pohodu. Jinak přijde nervozita, závratě, rozladěnost a deprese.

Foto: Freepik

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
3 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Ota
Ota
10 dní

Jsou to jen kecy a plky.Já bych se skupinou A měl být vegetarián a zemědělec. Protože sem od dětství cvičil s činkama a zažil šikanu, tak sem se musel moc často brzdit, abych se neserval a jedl sem maso jak neuvázanej. Od 16ti sem chtěl bojovat a boxovat, ale tehdy bylo v Brně leda kulový. Do karate sem se dostal až protekcí jako starej kus ve 27mi = v celým Brně tehdy byly asi jen 3 oddíly karate beznadějně přecpaný zájemci…Přes to cvičení s činkama sem se naučil jíst maso a dneska mám problém, co se vlastně jí bez masa?… Číst vice »

Michal
Michal
10 dní

Kecy,Jack Daniels to vždy srovná !!

Ota
Ota
10 dní
Reply to  Michal

Jack Daniels je dobrej a ještě lepší je bílá irská whisky. Ten alkohol ti ve větším množství za pár let poškodí játra a žlučník + úplně vzadu i ledviny. Po alkoholu tě začnou bolet zápěstí nebo palce u nohou = to jsou dvě formy dny, o kterých se moc neví. Nejznámější jsou ty palce u nohou. Obojí je způsobeno zvýšenou hladinou kyseliny močové, kterou játra a ledviny nestačí z těla dostat pryč. Kyselina se proto na místech těla, kde je chlad sráží do krystalků, které vydírají chrupavky až je úplně vydřou …Takže cyklisté i motocyklisté bez rukavic mají problémy s… Číst vice »