Nejlepší čas na večeři pro zdraví srdce. Pokud ho překračujete, srdce dostává zabrat způsobem, který dlouhodobě nemusí vydržet

Důležité není jen to, co jíte, ale i kdy to jíte. Načasování večeře má velký vliv na l tělo, především na srdce. Proto si naplánujte vhodný as na večeři.

Pokud si dáte večeři ve správnou hodinu, uděláte hodně pro své zdraví. Předejdete vysokému krevnímu tlaku, vyhnete se tloustnutí a snížíte riziko srdečních chorob, jak se píše na heart.org.

Studie zaměřená na zdraví srdce

Studie se zúčastnilo 112 žen s průměrným věkem 33 let. Vědci zjišťovali, zda může mít konzumace jídla v dřívějších nebo pozdějších večerních hodinách vliv na zdraví srdce. Ženy si vedly elektronický deník potravin, kde si zaznamenávali, co, kolik a kdy si naloží na talíř. Ukázalo se, že účastnice, které večeřeli po 18 hodině, přijali velkou část svých denních kalorií, měli vyšší krevní tlak, zvýšenou hladinu cukru v krvi a index tělesné hmotnosti – BMI, což jsou ukazatelé kardiovaskulárních chorob.

Foto: Shutterstock

Nejlepší čas na večeři podle výsledků studie

Po 18 hodině ženám dokonce stačilo zkonzumovat 1 % kalorií navíc, aby se zhoršilo zdraví srdce a zvýšila úroveň rizikových markerů kardiovaskulárních chorob. Podobná zjištění byla při každém 1 % zvýšení kalorií spotřebovaných po 20 hodině. Dosud byly přístupy zaměřené na prevenci srdečních chorob na obsah jídelníčku a množství jídla. Tyto předběžné výsledky však naznačují, že stravování s důrazem na načasování a podíl kalorií ve večerních jídlech může snadno vést ke snížení rizika srdečních chorob, jak řekla vedoucí autorka studie Nour Makaremová, PhD.

Na zdravý životní styl není nikdy pozdě

Nikdy není pozdě začít zdravě žít a tím zlepšit i zdraví svého srdce. Je jedno, jestli máte 20, 30, 40, 50, 60 či 70 let. Pokud jste zdraví, nebo jestliže už máte nějakou srdeční chorobu, v obou případech vždy můžete pro sebe udělat mnohem více. Pokud si budete večer sedat ke stolu před 18 hodinou, nejen že prospějete svému srdci a celkovému zdraví, ale i své hmotnosti. Tyto návyky vedou i k udržení zdravé váhy a můžete díky nim mnohem snáze zhubnout.

Foto: Shutterstock, zdroj: Independent.co.uk, heart.org

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments