Také mozek potřebuje správnou výživu. Potraviny, které podporují jeho funkce a zlepšují paměť

Přicházíte do pokoje a opět se vracíte, protože jste zapomněli, pro co jste přišli? Děláte si poznámky, abyste vše odpovědně organizovali a polovinu z věcí si dokonce zapomenete zapsat? Pak vyživte mozek a posilněte paměť správnými potravinami proti zapomínání.  

Potraviny pro lepší soustředění a paměť

Potíže s pamětí netrápí jen seniory. K chronickému zapomínání se hlásí lidé mnohem mladší. Je známou skutečností, že každá potravina a nápoj ovlivní naše fyzické i kognitivní schopnosti. Potraviny jsou nositeli energie a tu potřebuje každá buňka těla, včetně mozku. Posilujte intelekt, soustředění i paměť každý den.

Ořechy

Z ořechů volte vlašské ořechy. Mají vysoký obsah nenasycených mastných kyselin. Konzumovat je můžete čerstvé jako svačinu nebo přidávat do ovesné kaše a müsli.

Semínka

Ze semínek sáhněte po dýňových nebo slunečnicových semínkách. Jsou bohaté na hořčík. Ten povzbuzuje paměť a touhu po nových poznatcích.

Avokádo

Avokádo je známé vysokým podílem zdravého tuku. Častou konzumací zlepšíte soustředění i paměť.

Borůvky

Veškeré antioxidanty prospívají vnitřním orgánům i mozku. Borůvky jsou silným antioxidantem a stimulují buňky paměti.

Banány

Slaďounkým banánům se mnoho z nás vyhýbá a dělají velkou chybu. Banány prospívají mozku vysokým obsahem draslíku.

Čokoláda s vysokým obsahem kakaa

Vy nehřešíte na zdravý jídelníček, právě naopak. Konzumací čokolády mu prospíváte. Zlepšujete paměť, soustředění a udržujete si dobrou náladu.

Káva

Zatracovaná ve velkých dávkách, prospěšná v malém množství. Tak by se dala popsat káva. Káva stimuluje mozek a pomáhá udržet soustředění po mnohem delší dobu.

Olivový olej

Při vaření a přípravě salátů sáhněte po olivovém oleji. Zdravé tuky zpomalují procesy stárnutí v mozku. Během vaření přidávejte i co nejvíce česneku. Vysoký obsah allicinu v česneku mozek prokrvuje.

Foto: Freepik

Autor: Veronika Majerová

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.