Zeleným banánům se nevyhýbejte. Jejich přínos pro zdraví je nesporný

Zelené banány se dají jíst jen po jejich zpracování vařením nebo smažením. Zdravější je zelené banány vařit a využít je k výrobě různých omáček a dipů.

Banány se obvykle sklízejí ještě zelené a dozrají na cestě k nám. Zelené banány jsou pevnější, méně sladké a hořké. Mají vyšší obsah škrobu, který tvoří 70 až 80 % jejich sušiny. Během dozrávání se přemění na jednoduché cukry, sacharózu, glukózu a fruktózu. Zralé banány už obsahují jen 1 % škrobu. Obě formy zralosti obsahují stejné množství živin. Zejména vlákninu, draslík, hořčík, měď, mangan, vitamin B6 a C. Banán má asi 100 kalorií, z toho přes 90 % sacharidů, nízký obsah tuku a bílkovin.

Zelené banány mají vysoký obsah vlákniny – pektinu

Vláknina je důležitá pro správné fungování zažívacího traktu, pohyb střev a snížení možnosti vzniku cukrovky. Šálek vařených zelených banánů obsahuje 3,6 g vlákniny. Pektin je typ vlákniny, která pomáhá ovoci udržet si strukturu. Podpoříte hubnutí a snížíte možnost vzniku rakoviny tlustého střeva.

Vsaďte na rezistentní  škrob

Odolný škrob není absorbován do tenkého střeva, ale přenáší se do tlustého střeva. Výzkum Janine Higginsové z University of Colorado Health Sciences Centre dokládá, že příjem rezistentního škrobupodporuje pozitivní změny v metabolismu. Vařené zelené banány obsahují málo cukru a hodí se i do jídelníčků lidí s diabetem. Mezi jejich další přínosy patří:

  • snížení množství uloženého tuku v těle,
  • snížení koncentrace škodlivého LDL cholesterolu a triglyceridů,
  • lepší citlivost na inzulín a snížení glykemických a insulinemických odpovědí.

Doplňte vitamíny a minerály

Zelené banány jsou bohatým zdrojem mnoha různých vitaminů, jako je vitamin B6 a C nebo minerálů, jako je draslík, hořčík, měď a mangan pro udržení zdravého těla.

Využijte vysoký obsah draslíku

V šálku vařených zelených banánů je 531 mg draslíku, potřebného pro pohyb svalů, funkci nervů a čištění krve ledvinami. Živiny ze zelených banánů lépe vstřebáte při pravidelné konzumaci.

Nakrmte probiotické bakterie a zatočte s průjmem

Zelené banány upravují PH ve střevech a jsou dokonalou potravou pro přátelské bakterie ve střevě, které nám udržují zažívací trakt v dobré kondici. Odstraňují i průjem, který způsobují baktericidní, virové nebo parazitní infekce. Zelené banány jsou prevencí před průjmem a umí jej i odstranit.

Foto: Freepik

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments