Zobejte oříšky, prospějete tak svému zdraví!

Oříšky jsou známé tím, že obsahují celou řadu zdraví prospěšných látek, které mohou našemu tělu jedině prospět. I když se o nich ví, že mají na naše zdraví pozitivní vliv, v jídelníčku většiny lidí chybí. Proč?!

Co v sobě oříšky obsahují?

Oříšky jsou svým obsahem poměrně pestré a bohaté. Kromě minerálů a vitamínů v nich najdete důležité nenasycené tuky a kvalitní bílkoviny, které naše tělo nezbytně potřebuje. Oříšky mají pozitivní vliv na činnost našeho srdce, snižují riziko vzniku cévních chorob, napomáhají při regulaci krevního laku a kladný dopad mají i na snižování hladiny špatného cholesterolu.

Už jen z toho plyne, že by se oříšky bezesporu měly objevovat v naší pravidelné stravě. Bohužel tomu tak není, i vy si sáhněte do svědomí, jestli mají ořechy ve vašem jídelníčku své čestné místo, nebo jestli na ně stejně jako řada dalších lidí tak nějak zapomínáte.

Jaké oříšky jsou dobré pro zdraví?

Stručně řečeno všechny. Jasně, některé mají více pozitivních účinků, jiné zase méně, každopádně nic nezkazíte, když si čas od času pochutnáte na každém druhu. A nebojte se – i když se často říká, že jsou ořechy poměrně tučné, a my tuto skutečnost samozřejmě nevyvracíme, pokud jich každý večer nesníte kilo, pak to s vaší váhou ani nehne.

  • Kešu ořechy

    Kešu ořechy sice nepatří k těm úplně nejoblíbenějším, my je však na náš seznam záměrně umístíme. Kešu ořechy dokážou pomoci při revmatických onemocněních a s nimi spojenými bolestmi.

  • Pistáciové ořechy

    Naopak pistáciové ořechy jsou oblíbené, velmi často jsou součástí pochutin na stole, když například něco slavíme, konzumují se k vínu, se kterým si hodně rozumí. Pistáciové ořechy obsahují fytosteroly, o kterých se ví, že snižují hladinu cholesterolu v krvi.

  • Vlašské ořechy

    Vlašské ořechy si drtivá většina lidí automaticky spojuje s vánočním cukrovím, což ale neznamená, že byste na ně měli během roku zapomínat. Lidově nazývané vlašáky obsahují mastné kyseliny, které jsou prospěšné právě tím, že zamezují vzniku kardiovaskulárních chorob.

  • Para ořechy

    Ani para ořechy nejsou až tak známé, ne všichni jim musí přijít na chuť, každopádně i tak jsou pro naše zdraví velkým přínosem. Měli byste vědět, že obsahují celou řadu vitamínů a minerálů, které jsou pro naše tělo důležité, ba dokonce nezbytné.

Autor: Nikol Bláhová

Jsem milující maminka malé princezny a zároveň kreativní duše, která ráda skrze své články předává čtenářům nové a zajímavé informace. Vystudovala jsem IT, ale má životní cesta se měla ubírat směrem psaní. Mým snem je napsat knihu - a nejen jednu. Zdraví má každý z nás jen jedno, proto bychom o sebe měli pečovat s láskou, budu ráda, když se díky mým článkům dozvíte něco užitečného.