5 návyků, které zabrání tomu, aby se vám v těle vytvořila krevní sraženina. Nedělejte běžné chyby

Krevní sraženina je velmi obávaným stavem. Může vzniknout zničehonic a způsobit obrovské problémy. Pokud se dostane až do plic, může vyvolat plicní embolii, kdy jde doslova o minuty. Zemřít tak může i jinak zcela zdravý člověk.

Naštěstí je možná i prevence, zejména potom v otázce stravování. Některé potraviny či postupy totiž srážlivost krve snižují, což významně omezuje pravděpodobnost vytvoření krevní sraženiny.

Doplňujte tekutiny

V důsledku dehydratace může krev zhoustnout, což zvýší riziko vzniku krevní sraženiny. Proto byste měli dbát o to, aby vaše tělo bylo dostatečně zavodněné. Jedním ze způsobů, jak to můžete kontrolovat, je barva moči. Pokud je světlá, pijete dostatečně. Naopak, v případě, že je tmavá, byste tekutiny měli doplnit.

Pijte hroznový džus nebo červené víno

Dopřejte si čas od času červené víno nebo hroznový džus. Pokud je budete pít pravidelně, zabráníte tak tomu, aby se krevní destičky shlukovaly a tvořily sraženiny. Je to způsobeno silnými antioxidanty, takzvanými polyfenoly, které jsou obsaženy v červených hroznech.

Používejte česnek

Česnek je znám mnoha zdravotními benefity, a to včetně rozbíjení potenciálně nebezpečných shluků krevních destiček v krevním řečišti, jak uvádí studie publikovaná v časopise Journal of Agricultural and Food Chemistry. Nejlepší způsob, jak získat zdravotní výhody česneku, je rozmáčknutí stroužků a jejich snědení zasyrova. Můžete je i upéct nebo uvařit, ale ne po delší dobu než tři minuty.

Foto: Shutterstock

Omezte živočišné tuky

Platí, že jídla, která nejsou vhodná pro vaše kardiovaskulární zdraví, mohou také zvýšit riziko krevních sraženin. To znamená, že byste se měli vyhýbat nezdravým transmastným tukům, které obsahuje především tučné maso, ale také mléčné výrobky.

Používejte olivový olej

Dopřávejte si olivový olej alespoň jednou týdně. Podle studie National Institutes of Health to vede k nižší aktivitě krevních destiček, a tedy i menšímu riziku krevní sraženiny. Pomáhají také již zmíněné antioxidanty, které obsahuje i olivový olej.

Foto: Shutterstock, zdroj: Everydayhealth

Autor: Tereza Vávrová

Výživová poradkyně a dlouholetá autorka článků se zdravotní tematikou.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments