Lidl nehorázně zvedl mzdy prodavačkám. Češi se diví, nelíbí se jim to. Tolik nevydělá jen tak někdo

Jak vyšlo z nedávného průzkumu poradenské společnosti PwC, Češi si vůbec nedokáží říct o navýšení své mzdy. Jsou v tom dokonce nejhorší na světě, což už je poměrně zvláštní. Zatímco v jiných zemích je standardem, že zaměstnanec jde za svým šéfem, tomu přednese argumenty, které posilují jeho důležitost ve firmě, a požádá o navýšení platu, u nás lidé z nějakého důvodu očekávají, že to bude zaměstnavatel, kdo s tím přijde.

Dříve byly platy nízké

To se však stane jen opravdu málokdy, a to zejména v opravdu velkých společnostech, kde jsou tabulková místa a jasně vydefinované profese. Tak se tomu děje například v obchodním řetězci Lidl, který je v navyšování ohodnocení svým zaměstnancům skutečně hodně aktivní.

Asi by bylo chybou domnívat se, že tak činí ze své libovůle. Lidl mzdy jednoduše zvyšovat musí, pokud chce udržet své standardy, které byly vždy o něco vyšší než v případě jiných řetězců, a také aby se vyrovnal s i tak vysokou fluktuací zaměstnanců.

Lidé si to totiž neuvědomují, ale práce prodavače nebo prodavačky patří k těm velmi náročným. Skutečnost, že v minulosti byla odměněna jen velmi nízkým platem, se tak dalo považovat spíše za anomálii. Dnes se situace obrací a prodavačky začínají brát více než lidé v kancelářích.

Foto: Shutterstock

Proč mají tolik?

Pokladní v Lidlu si dnes vydělá přibližně 31 tisíc korun měsíčně, pokud odpracuje 40 hodin týdně. V tom má ale také šest týdnů dovolené a jsou jí propláceny přesčasy, což znamená, že reálně si může vydělat ještě více. V Praze se potom vyplácí ještě bonus navíc, takže prodavačka začíná kolem 34 tisíc korun.

Jak přitom na Twitteru upozornila Markéta Brzobohatá, vedoucí směny si může přijít na nástupní mzdu ve výši 36 tisíc korun. Dotyčná konstatuje, že tolik ona si nevydělá. Mezi diskutujícími to vzbudilo značné vášně, kdy poměrně značná část se domnívá, že prodavačky v Lidlu berou opravdu velké peníze.

Pravou je, že mnoho lidí vykonávajících kancelářskou činnost si na tolik nepřijde. To však vyjadřuje pouze jejich důležitost a nahraditelnost, případně výše uvedený fakt, že si neumí říct o navýšení mzdy.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
5 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Petr
Petr
3 měsíců

No tak úřednice maká pondělí až pátek.Svátky,víkendy doma.Prodavačka maká ranní a odpolední.Žádný med, hledět na ty ksichty, co nakupují a jsou nervní ,když stojí v řadě o trochu dýl

Franta
Franta
9 měsíců

Přesně tak redaktoři závidí. Tak ať tam jdou a neprudí.

Petr
Petr
9 měsíců

Ti lidé co v Lidlu pracují si ty peníze zaslouží!!!

Zdenda
Zdenda
9 měsíců

No, asi ta prodavačka (nejen v Lidlu) svému zaměstnavateli přináší větší hodnotu než leckterá “úřednice”. Je správné, že pokud se více podílí na výši obratu a zisku, promítne se jí to do mzdy. Navíc je oproti úřednici všem stále na očích. Pouze můžete spekulovat, která z nich je “prodavačka”

Petr
Petr
3 měsíců
Reply to  Zdenda

Přesně 👍👍