Nejhorší jídla, jaká mohou konzumovat muži po čtyřicítce. Jednoznačně jim zkracují život

Po čtyřicátém roce věku už je nutné sledovat, co jíme a vyhýbat se potravinám, které do vašeho těla přidávají prázdné kalorie, způsobují nárůst váhy a zvyšují riziko nemocí, jako jsou srdeční choroby, vysoký krevní tlak nebo třeba cukrovka.

Margarín i nízkotučné mléčné produkty

Margaríny obsahují nasycené tuky ucpávající tepny, vysoce zpracované oleje i propylenglykol, syntetickou sloučeninu, jež zvyšuje hladinu cholesterolu a způsobuje přírůstek hmotnosti. Nízkotučné mléčné a často i ochucené produkty jsou plné cukru.

Umělá sladidla

Zvyšují chuť na sladké. Aspartam, sukralóza a steviosid vedou k přírůstku hmotnosti, cukrovce a dalším potížím. Nahraďte cukr javorovým sirupem, medem nebo ovocem.

Soda a sladké limonády

Bublinky na sebe vážou tuky. Sladké limonády obsahují kromě spousty cukru i toxické chemikálie, jako je 4-methylimidazol (4-MEI) zvyšuje riziko vzniku rakoviny.

Potravinářské barvivo

Umělá potravinářská barviva v pečivu, cukrovinkách a zpracovaných potravinách obsahují kontaminující látky způsobující rakovinu. Vsaďte na přírodní barviva.

Foto: Shutterstock

Sladké koktejly s alkoholem

Důležité je omezit příjem alkoholu na minimum, zejména sladké koktejly plné cukru, u mužů maximálně na 2 nápoje denně. Alkohol také zpomaluje metabolismus.

Ovocný džus

Fruktóza je cukr v ovocné šťávě spojený s břišním tukem, srdečními chorobami, cukrovkou a dalšími metabolickými chorobami. Džusy z krabice zcela vynechejte.

Muffiny, cupcakes, koblihy, koláče i zákusky

Vyhněte se sladkostem. Kromě cukru a tloustnutí zvyšují i proces stárnutí, rozvoj akné a předčasné vrásky, což jsou příznaky přílišného množství mnoho cukru.

Uzeniny a grilované maso

Sodík, konzervační látky dusičnany, modifikovaný kukuřičný škrob a karagenan vedou k tloustnutí. Grilované maso s karcinogenními látkami zvyšují riziko rakoviny.

Nachos, čínské jídlo, fast food i salátový dresink

Sýrové dipy s nachos, čínské jídlo, fast food i salátový dresink jsou plné přídatných látek, umělých barviv, aromat, soli, cukru, glutamanu i tuku a vedou k tloustnutí.

Foto: Shutterstock

Bílé těstoviny, rýže i pečivo

Rafinovaná zrna jsou zbavená vlákniny a živin, jsou vysoce glykemická, vedou k diabetu i obezitě. Volte celozrnném naklíčené a luštěninové varianty.

Foto: Shutterstock, zdroj: Eatthis

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
13 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Mírek Kalousek
Mírek Kalousek
11 dní

Samozřejmě.. tohle je kompilát polosmyslů. Aspoň doufám, že vazbu tuku na bublinky autorka myslela jako nadsázku. Ale možná třeba ani ne, protože hned v další brázdě má ten 4-methylimidazol a asi nebude schopna nám vysvětlit, kde se v limonádě odehrává Maillard.
Atd.