Nejhorší potraviny pro zdraví srdce. Pokud je konzumujete, zvyšujete riziko srdečních chorob

Občas není snadné rozeznat, které potraviny jsou zdravé a které ne. Obecně se chceme vyhnout některým potravinám, pokud chceme zhubnout a předcházet chronickým nemocem. Tyto potraviny jsou obecně nezdravé, i když je lze jíst střídmě.

Sladké nápoje

Přidaný cukr je jednou z nejhorších ingrediencí v moderní stravě. Zvláště škodlivé jsou sladké nápoje. Tekuté kalorie mozek nezaregistruje jako jídlo, máte hlad a přijmete více kalorií. Pozor i na agávový nektar nebo palačinkový sirup.

Většina ovocných šťáv

Ovocný džus, obzvláště z krabice a z koncentrátů, obsahuje velké množství tekutého cukru, jako sladké limonády. Doporučujeme jen občas v malém množství jen čerstvé šťávy z granátového jablka, borůvek a dalších bobulovin.

Pizza, bílé a bezlepkové pečivo

Většina komerčních pizz je z nezdravých ingrediencí, vysoce rafinovaného těsta a silně zpracovaného masa a má extrémně vysoký obsah kalorií. Stejně je to s bílým pečivem rafinované pšenice bez vlákniny a živin nebo bezlepkovým pečivem.

Sladké pečivo, sušenky, tyčinky, zmrzliny a cukrovinky

Většina pečiva, sušenek a koláčů je nezdravá, z rafinovaného cukru, rafinované pšeničné mouky a přidaných nezdravých trans-tuků. Nemají téměř žádné živiny, mnoho kalorií a konzervantů. Dejte si řecký jogurt, čerstvé ovoce a tmavou čokoládu.

Foto: Shutterstock

Slazené snídaňové cereálie

Snídaňové cereálie jsou zpracovaná obilná zrna bez vlákniny a živin, jako je pšenice, oves, rýže a kukuřice, pražená, drcená, drcená, válcovaná i vločkovaná s velkým obsahem přidaného cukru, jako třeba bonbóny. Připravte si čerstvou ovesnou kaši.

Smažené, grilované a fritované jídlo a fast food

Smažení, grilování a fritování patří k nezdravým metodám vaření plné chemických sloučenin. Potraviny jsou bez živin, plné tuku a prázdných kalorií. Volte vaření, dušení, blanšírování a vaření v páře. Patří sem i hranolky a bramborové lupínky.

Nízkotučný jogurt a pokrmy

Nízkotučné jogurty mají málo tuku, ale moc cukru a přísad. Mají zničené probiotické bakterie, protože jsou pasterizované. Plnotučný bílý jogurt obsahuje živé kultury – probiotika, třeba řecký. Nízkotučné vysoce zpracované jídlo je plné aditiv.

Zpracované maso, uzeniny a tavený sýr

Zpracované a konzervované maso i uzeniny jsou plné konzervantů a chemikálií. Tavený sýr zase umělých přísad. Dejte si čerstvý sýr feta, mozzarella a tvarohové.  Stejně je na tom většina vysoce zpracovaných potravin. Lepší jsou čerstvé suroviny.

Foto: Shutterstock, zdroj: WebMD

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
usama bin ladin
usama bin ladin
29 dní

nebojte se pirati to vyresi

Franta
Franta
1 měsíc

Růžičková, tak podle tebe se budeme chodit pást na louku a budeme žrát šťovík a kopřivy. Prdět ale nesmíme, aby jsme nezanechali uhlíkovou stopu, jinak z nás zelení teroristi udělají kompost.