Zatočte konečně s chronickou únavou. Víme, jak na to

Loading...

Na jaře, v létě, na podzim i v zimě choďte často do přírody. Dopřejte si dostatek pohybu na čerstvém vzduchu, jinak budete za krátko zmoženi únavou. Zkuste nejprve odlišit fyzickou a psychickou únavu, i když se oba typy často prolínají. Pokud jste unavení duševně, jděte si zacvičit nebo vyrazte na kolo. Pokud fyzicky, dejte si procházku v přírodě, teplou koupel a knížku do ruky.

Příčiny únavy

K hlavním příčinám klasické únavy patří přepracování, vyčerpanost po cvičení či fyzické aktivitě, spánkový deficit, dlouhodobá duševní námaha či stres. Pokud se chcete únavy zbavit přirozenou cestou, doplňte vitamíny, minerály a účinné antioxidanty. Většinu z nich si nedokáže tělo vyrobit samo a získává je právě ze stravy. Nedostatek vitaminů vede ke zdravotním potížím. Podobně je to také s únavou. Příčinou únavy je často nedostatek antioxidantů a vitaminů A, C a E.

Načerpejte vitamíny

Vitamin A se vyskytuje v živočišných produktech, mléčném tuku, vaječných žloutcích, rybím tuku, ale i v rajčatech. Provitaminy najdete kromě rajčat v mrkvi a paprice. Vitamin A užívejte společně s betakarotenem. Vitamin C doplní energii, posílí organismus a působí jako prevence proti nachlazení. Přeměňuje energii z potravy v tělesnou a odstraňuje únavu. Konzumujte citrony, pomeranče, maliny, banány, melouny, ananas, kiwi i zeleninu. Nejlepším přírodním zdrojem je černý rybíz a šípek. Vitamin E podporuje usazování vitaminu A a pozitivně působí i na reprodukční orgány žen. Hlavním zdrojem jsou rostlinné oleje, jako olivový, slunečnicový, z kukuřičných klíčků nebo kokosový. Také ořechy, mandle, semínka, sója a pšeničné klíčky.

Ovocné a zeleninové šťávy

Čerstvé šťávy jsou plné vitaminů a naplní tělo energií. Nemluvíme o džusech, ale o šťávách z čerstvého ovoce i zeleniny. Udržují rovnováhu hladiny cukru v krvi. Pokud si uděláte smoothie, dostanete i vlákninu potřebnou pro organismus. Základem by měla být zelenina, protože neobsahuje tolik cukru. Ovoce doplňte kvůli chuti. Nezapomeňte, že únava není jen samoúčelná, ale plní varovnou funkci. Pokud s únavou bojujete delší dobu, začněte to řešit. Navštivte lékaře, nechte si udělat podrobné vyšetření a nasaďte vhodnou léčbu. Nezapomeňte na pravidelný pohyb a pobyt na čerstvém vzduchu.

Mohlo by se vám líbit

Loading...

Autor: Pavla Růžičková

Externí autorka magazínu AAzdraví.cz.

Komentujte

avatar
  Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?  
Upozornit na