Češi se bojí vyjet na dovolenou. U moře je vyhazují z hotelů, může za to jedna velká chyba

Letní sezóna je v plném proudu a lidé stále čerpají své vytoužené dovolené, na které se těšili celý rok. Ačkoliv panují v tuzemsku velká vedra, většina i tak míří za dalším teplem, avšak do přímořských destinací. Zde však mohou narazit na ne zrovna příjemné změny, které si na ně cestovní kanceláře letos připravily.

Velká nepříjemnost

Pro cestovky se v poslední době staly doslova hitem takzvané exkluzivní smlouvy. Velcí tuzemští hráči je uzavírají s významnými hotely v oblíbených destinacích. Jejich obsahem je obvykle to, že do daných hotelů mohou z Česka vyslat hosty pouze ony.

Dobře vědí, proč to dělají. V Česku se totiž v posledních letech stalo trendem necestovat s českou cestovní kanceláří, nýbrž s německou. Důvod je jednoduchý a jsou jím především ceny. Úplně stejné hotely je totiž možné získat u německé cestovky obvykle levněji než u tuzemské. To je pro české kanceláře pochopitelně problém, protože se jim takto zmenšuje trh a čelí zahraniční konkurenci, kterou sice mohou považovat za nepříjemnou, ale nemohou s tím téměř nic dělat.

Hledají tak jakékoliv cesty, jak cestování s německou cestovkou znepříjemnit. A jednou z nich jsou právě tyto exkluzivní smlouvy, které mohou vyústit ve velmi nepříjemné zážitky.

Foto: Shutterstock

Končí to v jiném hotelu

V jednu ráno jsme po pěti hodinách cesty konečně dorazili do hotelu a těšili se, že se vyspíme a ráno vyrazíme na pláž. Na recepci nás ale odmítli ubytovat, protože jsme Češi a přijeli jsme s německou cestovkou,” líčí pan Ivan nehezký zážitek celé jeho rodiny, který ji potkal v Turecku. “Byli doslova neoblomní a z hotelu nás vykázali. V tuto hodinu jsme se pochopitelně nikam nedovolali. Alternativní hotel jsme tak s českou agenturou, která nám zájezd prodala, museli řešit celý následující den.

Tyto příběhy, kterých není zrovna málo, obvykle končí tím, že daní klienti musí několik hodin čekat a vyřizovat náhradní ubytování, ať už s českou agenturou nebo přímo s německou cestovní kanceláří. Obvykle to dopadne dobře, byť to končí ubytováním v jiném hotelu. Není to však něco, co by lidé na dovolené chtěli zažívat, obzvlášť když si vyhlédnou konkrétní hotel a z nějakého důvodu se těší přímo do něj.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
5 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Ivana
Ivana
1 rok

A proto jezdim s nejmenovanou ceskou cestovkou uz nekolik let a mam klid. Stoji mi za to, si priplatit.

Tomáš
Tomáš
1 rok

Byli jsme před lety s německou CK Alltours na Tenerife. Lepší jednání a ubytování jsme dosud nezažili.
Trochu mi obsah zavání…

Michal
Michal
1 rok

Já bych se ubytoval před tím hotelem a ještě bych zavolal do místní TV.
Případně by se to mohlo řešit soudně a ještě bych požadoval pětinásobek ceny dovolené po té cestovce, která má s hotelem tu smlouvu 😡.
Případně nechat tu cestovku zkrachovat 😱.

David
David
1 rok
Reply to  Michal

Vy si to představujete jak Hurvínek válku 😃 Samozřejmě nic z toho co píšete není realizovatelné, kromě toho ubytování před hotelem a zavolání do TV 😃

Jan
Jan
1 rok
Reply to  David

Samozřejmě že to realizovatelné je, žijeme v právním státě a ne v Rusku (článek je o ČR a my žijeme v ČR). Musíte si najít právníka a podat žalobu. Nebo to zkuste sám, pokud se orientujete v zákonech, i to je možné. Tohle se nedělá v diskusi, v hospodě, nebo na lampárně. Někdy to zkuste, funguje to. Mechanismů na ochranu spotřebitele máme dost, jen je musíte použít.